آشنایی با پا درد و درمان های آن

در این وضعیت، باید بتوانید وزن بدن خود را روی مبل وارد کنید و زانوهای خود را خم کنید تا پاهای شما آزادانه حرکت کنند. پزشکان با ورزش های پزشکی، طب فیزیکی، دوزیستان یا زمینه های ارتوپدی نیز ممکن است به شما کمک کنند که یک فعالیت مناسب را انتخاب کنید. با توجه به اینکه در اغلب مواقع علت درد کف پا در این ناحیه ناشی از پوشیدن کفش های غیر استاندارد و نامناسب می باشد، لذا بهتر است کفش های راحت بپوشید. نشانه ها و علائم درد ساق پا چیست؟ ۶- از یخ استفاده کنید: یك بسته یخ را در داخل حوله پیچیده و آن را روی محل درد به مدت 15 دقیقه سه یا چهار بار در روز نگه دارید. هر بار که ساق پا منقبض میشود، تنوپریوستوم را میکشد. بسیاری از انواع درد پا را می توان در خانه درمان کرد، اما درد شدید یا مداوم می تواند وضعیت جدی تری را نشان دهد.

در بعضی از انواع آرتریت و آسیبها، با گرم شدن مفصل در طول فعالیت، درد به تدریج فروکش میکند، البته در مواردی هم استفاده کردن از مفصل باعث بدتر شدن درد میشود. شکستگی تنشی استخوان نتیجهی آسیب مکرر به بافت در طول مدت ورزش است ولی در اکثر موارد بهخاطر تغییر در شدت نیروی وارد شده به پا این اتفاق میافتد. • پارگی و کشیدگی تاندون و لیگامنتها: آسیب وارده به یک لیگامنت که به آن پیچخوردگی گفته میشود زمانی رخ میدهد که فیبرهای لیگامنت کشیده شده و یا کل یا بخشی از آنها پاره شود. بسیاری از بیماری ها که مفاصل را تحت تأثیر قرار می دهند – معمولاً یک یا دو مفاصل را تحت تأثیر قرار می دهند و بندرت باعث آسیب سیستماتیک و درد در مفاصل ، بازوها و پاها می شوند.

گرفتگی عضله در پاها یا ماهیچههای ساق در یکسوم از کودکان رخ میدهد. این امر به علت فشار بیشتری است که بر پایین پاها وارد میشود، زیرا پاها اکثر وزن بدن را در هنگام ایستادن و راه رفتن تحمل میکنند. پس از کلسیفیکاسیون، مرحله استراحت آغاز میشود که یک دوره دردناک نیست و ممکن است به مدت طولانی ادامه یابد. دوش آب گرم بالعکس اثر منفی دارد و نباید با آب گرم فرد واریسی دوش بگیرد یا در وان آب گرم برای طولانی مدت بنشیند. برخی از دلایل درد مفصل نیاز به درمانهای طولانی مدت دارند. شاید این برایتان بسیار غافلگیرکننده باشد که درد پای شما به دلیل وجود مشکلی در ستون فقرات کمر به وجود آمده است، چرا که این دو قسمت از بدن فاصله نسبتا زیادی از هم دارند.

با این حال ممکن است تا حدی برای افرادی که به خاطر آرتروز درد مفصلی دارند هم باعث تسکین شوند. شانه ها و لگن را با هم بچرخانید. با گرمشدن کامل قبل از ورزش یا شروع تمرینات دیگر، میتوانید خطر کشش بیش از حد را کاهش دهید. از آنجا که کشش بیش از حد در اثر فشار آوردن بر عضلات، تاندونها و رباطها فراتر از حد طبیعی آنها است، بهترین راه برای جلوگیری از کشیدگی شدید و دردناک این است که توانایی انعطاف پذیری خود را حفظ کنید. هنگام کشش و تمرین از فرم مناسب و صحیح تمرینات استفاده کنید.