درد در مفاصل بازو و پا: راز های درمان ، علل و علائم 2022

ناهنجاری ها، از قبیل ائتلاف ترسال، واروس کالساینال، والگوس calcaneal، bunions، انگشتان پا، علل شایع درد پا هستند. کشیدگی عضلانی یک آسیب شایع است و زمانی اتفاق میافتد که فیبرهای عضلانی به دلیل کشش بیش از حد پاره شوند. این فرایند در زمانی که درمانهای پزشکی مانند شیمیدرمانی را نیز دریافت میکنید اتفاق میافتد. خون نیز مسیر خود را از طریق یک رگ سالم دیگر به سمت قلب میبندد. در این روش برای درمان درد ناشی از تاندینیت کلسیفیک به سمت تاندون آسیبدیده شوک یا موج هدایت میشوند. پای آسیب دیده را مستقیم و صاف نگه داشته و حوله را به سمت خود بکشید. درمان اولیه برای آسیب دیدگی تاندون (تاندینوپاتی) به طور معمول شامل تسکین دهندههای درد و استراحت است. اهداف این درمان اولیه شامل کاهش درد و التهاب تاندون و بازیابی قدرت و حرکات طبیعی است. قبل از فعالیت خود را گرم کنید و بعد از انجام آن حرکات کششی انجام دهید.

حرکات روی تخت دارای تشک سفت انجام شود و در صورت تشدید درد با انجام ورزشها از ادامه آن بپرهیزید. سفتی در مفصل نزدیک ناحیه آسیب دیده، حرکت یا ورزش خفیف مفصل معمولاً سفتی آن را کاهش میدهد، اما اگر تاندونِ آسیبدیده اجازه استراحت و بهبودی را نداشته باشد، آسیبدیدگی بدتر میشود. با توجه به اینکه در برخی از مواقع علل درد پا در ناحیه توپی پا به دلیل آسیب وارد شدن با راه رفتن روی سطوح سخت می باشد، لذا بهتر است کف پا را با کمی یخ برای چند دقیقه استراحت دهید. اگر آسیبدیدگی مربوط به استفاده بیمار از وسیله یا وسایل ورزشی باشد، ممکن است پزشک از بیمار بخواهد نحوه استفاده از آن را به او نشان دهد. مفصل خود را حتی در زمانی که به ناحیه مفصل استراحت میدهید، به آرامی در دامنه حرکتی کامل آن حرکت دهید، این کار از سفتی مفصل شما جلوگیری میکند.

این ممکن است شامل مسکنهایی مانند استامینوفن یا موارد زیر باشد که به قدرت، انعطاف پذیری و بهبود دامنه حرکت تاندونِ شانه کمک میکنند. تجویز بند، آتل یا عصا برای استراحت تاندونها و بهبود آنها. ممکن است لازم باشد که در طولانی مدت در انواع فعالیتهای خود یا نحوه انجام آنها تغییراتی ایجاد کنید. همچنین، ممکن است لازم باشد که بیمار برای جلوگیری از بازگشت تاندینوپاتی، در طولانی مدت در نوع فعالیتهای خود یا نحوه انجام آنها تغییراتی ایجاد کند. گرفتگی عضلات معمولا خود به خود از بین میرود و معمولا نشانهای از هیچ مشکلی برای سلامتی نیست، اما اگر اغلب آنها را دارید با پزشک خود صحبت کنید.

معمولا کمآبی بدن، خستگی عضلات و سطح پایین مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم و منیزیم باعث انقباض غیرارادی عضلات میشوند. همچنین مصرف قرص فشار خون و ادرارآور باعث کاهش مواد معدنی می شود. در واقع پا عملکردی مشابه با قلب دارد و همانند قلب خون را پمپاژ می کند. همیشه در محیط بیرون برای حفاظت پاها از کفش استفاده کنید. کفش های نامناسب و غیر ورزشی برای دویدن یا دوچرخه سواری می تواند درد پا را افزایش دهند. فعالیت خود را به آرامی افزایش دهید و بعد از فعالیت برای جلوگیری از درد و تورم، روی تاندون یخ قرار دهید. هر چند ساعت یک بار و هر بار 10 تا 15 دقیقه یخ را روی محل آسیبدیده قرار دهید، این کار را به مدت 72 ساعت تکرار کنید.