درد پاشنه پا چگونه درمان میشود

این کفیها با کنترل پرونیشن کف پا (چرخش پا به طرف پایین) و محدود کردن چرخش داخلی پاها به کاهش کشش بیش از حد و پیچخوردگی عضلات ساق پا کمک میکند. حمام آب گرم به آرامشدن عضلات کمک میکند. سعی کنید با کمک انگشتان پا تیله ها را از روی زمین برداشته و در داخل یک لیوان بیندازید. پیلاتس برای دیسک های کمر ، ماهیچه های اصلی بدن را تقویت می کنند و ممکن است به بهبود درد دیسک کمک کنند. ماهیچه های استرسی منقبض می شوند یا اسپاسم می گیرند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند و کسانی که کفش های نامناسب می پوشند نیز در معرض خطر ورم فاسییت کف پا قرار دارند. 4- پوشیدن کفش مناسب برای سلامت زانو مهم است.

ایسکمی باعث ایجاد درد حاد و شدید در پا و یا علت درد پا از زانو به پایین می شود که ممکن است با بی حسی زیادی همراه باشد.در این حالت با مشاهده ی علائم فوق باید تحت مراقبت متخصص ارتوپدی قرار بگیرید. این شرایط میتواند باعث درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی یا ضعف در پاهای شما شود. هنگامی که عصب تحت فشار قرار می گیرد، عملکرد عادی آن دچار اختلال شده و این شرایط ایجاد ضعف در عضلات، بی حسی ، ضعف ساق پا یا احساس سوزش کف پا و کمر را به همراه دارد. در حال انجام آن سعی کنید کف پا را با نیروی ملایمی به توپ فشار دهید. در این حال شما یک احساس کشش را در عضلات پشت ساق و کف پای خود میکنید. حال پارچه را در ناحیهای که پا درد دارید قرار دهید.

اجازه بدهید پاشنه های شما از لبه پله به آهستگی پایین بیایند و در تمام این مدت عضلات پشت ساق خود را شل و ریلاکس نگه دارید. زانوی خود را کاملا صاف و مستقیم نگه دارید. کم کم زانوی طرف سالم را خم کرده و تنه خود را پایین بیاورید. برای انجام نرمش ابتدا بر روی صندلی نشسته و پای دردناک را بر روی زانوی پای سالم قرار میدهیم. این نرمش در حالت نشسته انجام میشود. نرمش را ۴-۲ مرتبه تکرار کنید. سعی کنید در تمام طول ورزش کف پای شما روی زمین باشد و پاشنه شما از زمین بلند نشود.

سعی کنید در حالیکه پاشنه شما روی زمین بی حرکت است با انگشتانتان ملحفه را به سوی خودتان چین داده و به عقب بیاورید و سپس برعکس، سعی کنید با انگشتان خود حوله را صاف کنید. چسب از این محل شروع میشود و در لبه خارجی پا پایین آمده و از پشت پاشنه عبور کرده و از زیر کف پا به محل اول برمیگردد. این وضعیت کشش را ۳۰-۱۵ ثانیه حفظ کرده و دوباره به سر جای اول برگردید. همچنین باید به این نکته توجه داشت که همیشه میزان کشش باید به اندازه ای باشد که بیمار در تاندون، عضله یا فاشیایی که باید کشیده شود تنها کمی احساس کشیدگی داشته باشد. زمانی که فیبرهای عضله بیشازحد کشیده یا پاره شوند، درد در این ناحیه حس میشود. درد عصب سیاتیک یا درد سیاتیک کمر اغلب اشاره به کمر دردی دارد که معمولاً به صورت تیر کشیدن در ناحیه کمر، ران ها، پشت و پایین پا احساس می شود.