درمان پا درد شدید – مرکز جامع توانبخشی امید

درد کف پا معمولا در صبح و هنگام قرار دادن پا بر روی زمین شدیدتر می شود و پس از مدتی استراحت بهبود می یابد ولی به طور معمول درد کف پا در طول روز و با حرکات بیشتر پاها بهتر می شود ماهیت درد حالت کششی و از هم گسیختگی دارد. درمان درد کف پا با کم کردن فشارهایی که بر پاها وارد می شود، کم کردن وزن،فعالیت نداشتن بر روی سطوح سخت، استفاده از کفی طبی مناسب، حرکات کششی غیر فعال،استفاده از گرما و سرما، مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی. در صورتی که این مشکل به موقع تشخیص داده شده و درمان شود، علائم بیماری معمولاً در طول چند ماه پس از شروع درمان عصب سیاتیک از بین می رود. معمولا آسیبهای جزئی نیازی به درمان نداشته و با درمانهای ساده خانگی مشکل برطرف میشود. درموارد شدید زمانیکه روی کف پا فشار وارد شود درد افزایش میابد بروز دردهای خاص که منجر به ضعف در کف پا میشوند نشان دهنده مشکل و اختلال در ناحیه خاصی از پا است.

درد و ضعف معمولا همراه با کشیده شدن کف پا در ناحیه پایین پا رخ میدهد. درناحیه ای که ضعف بسیارشدید است شکستگی ایجاد میشود ازعلائم شکستگی برآمدگی در ناحیه شکستگی و چرخش انگشتان پا است. اولین کاری که در شروع صبح برای رفع درد کف پا انجام می دهید می تواند این تمرین باشد.مانند شکل یک باند کششی و یا یک حوله را دور ناحیه برجسته کف پا که کمی از انگشتان پایین تر است قرار دهید. این تاول ها می توانند در هر نقطه ای از پا و یا حتی انگشتان ایجاد شوند (معمولاً در قسمت گرد کنار پا یافت می شوند).

برای رفع درد کف پا بایستید و تکیه گاه مناسبی مانند پشت یک صندلی را با دست نگه دارید و یا اینکه بنشینید.در این ورزش شما می توانید قوس کف پایتان را بر روی یک شی غلتان مثل مانند وردنه ، بطری یا قوطی های نوشیدنی که مقاومت کافی داشته باشند، یا بر روی توپ تنیس قرار دهید. اغلب درد این عارضه شدید بوده و زمانی احساس میشود که وزن بدن روی پاشنه قرار بگیرد. با افزایش فعالیت، گلوکز موجود در خون بیشتر مصرف میشود. لختههای خونی و وریدهای متورم (واریسی) میتوانند باعث درد پا شده و گردش خون را مختل کنند.

• دیابت: دیابت میتواند از طرق مختلفی باعث پا درد شود. استفاده تکنیکهای مختلف فیزیوتراپی مانند کفی و کفش طبی، ورزشهای مناسب و ماساژ پا میتواند از مهمترین عوامل برطرفکننده درمان پا درد در بارداری باشد. پا و مچ پا را در جهت های مختلف روی شئ غلتان حرکت دهید. زانوی جلو را مقداری خم کنید و زانوی عقب را مستقیم نگه دارید و با کف دست ها به دیوار تکیه کنید با احساس کشش در ساق پای عقبی داشته باشید چند ثانیه صبر کنید و بعد رها کنید این ورزش را بار مرتبه انجام دهید. این ورزش را برای رفع درد کف پا چند دقیقه انجام دهید و هنگامی که احساس درد و ناراحتی در کف پا داشتید دیگر آن را انجام ندهید. در زمان انجام مسافرتهای طولانی با اتومبیل، قطار یا هواپیما، سعی کنید هر چند ساعت مقداری قدم بزنید تا به این ترتیب خطر ترومبوز وریدی عمقی را کاهش دهید.