راهکارهایی برای رهایی از پا درد و کمر درد

علائم آسیب تاندون ممکن است دقیقاً بر روی محل تاندون آسیبدیده تأثیر بگذارد یا بر خلاف درد آرتروز که فقط به مفصل محدود میشود از ناحیه مفصل گشترش مییابد. عمل جراحی برای دیسک دچار فتق که با نام دیسککتومی شناخته می شود، قسمتی از دیسک کمر که در حال فشار آوردن بر روی اعصاب نخاعی می باشد را برمیدارد. این تحلیل با دقت بیشتری دینامیک نحوه راه رفتن شما را بازتاب میکند و پا درد شما را کاهش میدهد. راه رفتن روی پاشنه پا تا زمانی که گرفتگی از بین برود. حرکت در مفصل ران هنگامی رخ میدهد که به عقب و جلو خم شوید و هنگام راه رفتن پای خود را تاب دهید.

برای تشخیص آسیب تاندون، پزشک در مورد سلامتی گذشته و علائم بیمار سوال میکند و معاینه فیزیکی انجام میدهد. فیزیوتراپیست حرکات کششی و تمرینات ورزشی را به شما آموزش میدهد تا هر روز آنها را تکرار کنید. این موارد ممکن است با سوزن شدن کف پا تا انگشتان پا همراه باشد. اگر تاندون با گذشت زمان ضعیف شده باشد، احتمال آسیبدیدگی ناگهانی در آن وجود دارد. امکان دارد که هر فردی دچار آسیبدیدگی تاندون شود اما افرادی که در شغل، ورزش یا فعالیتهای روزمره خود مرتباً حرکات تکراری را انجام میدهند، بیش از سایر افراد ممکن است تاندونِ آنها آسیب ببینند. تاندینوز یا «تاندینوزیس» (Tendinosis)، به تخریب در بافت داخل و اطراف تاندون اشاره دارد که ناشی از استفاده بیش از حد از تاندون است. به عبارت دیگر ما باید مراقبت بیشتر از آنها را شروع کنیم و با انصراف از پوشیدن کفشهای پاشنه بلند و سایر کفشهای ناراحت کننده که عوارض جانبی زیادی دارند، شکنجه آنها را متوقف کنیم و اگر به هر طریقی به پاهایمان آسیب رساندیم، باید سریعا دست به کار شده و منتظر بدتر شدن اوضاع نباشیم.

به عنوان مثال، تاندونِ آشیل عضله ساق پا را به استخوان پاشنه متصل میکند. تاندونهایی که این امکان را فراهم میکنند شامل تاندونهای چهار سر ران (Quadriceps) که تاندون کشکک و سر زانو را در بر میگیرند، تاندونهای همسترینگ (Hamstring) و تاندونهای عضله خیاطه (Sartorius) هستند. همانطور که گفته شد تاندونها فیبرهای سختی هستند که عضله را به استخوان متصل میکنند. در صورتی که درد بهبود نیافته و ادامه دار باشد، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. برای تسکین درد التهاب همراه با لخته سیاهرگی، پوشیدن جوراب واریس خوب است. درمان اولیه برای آسیب دیدگی تاندون (تاندینوپاتی) به طور معمول شامل تسکین دهندههای درد و استراحت است. اصطلاح تاندینوپاتی یک توصیفکننده عمومی از شرایط بالینی (درد و ویژگی های پاتولوژیک هر دو) در تاندونها و اطراف آنها مربوط با استفاده بیش از حد از تاندون است.

انواعی از آنها که به حرکت انگشتان دست کمک میکنند عبارتند از: تاندون کوتاه خمکننده انگشتان دست (Flexor Digitorum Longus)، تاندونهای «اینترئوسِئوس» (Interosseus)، تاندونِ عمقی خمکننده انگشتان دست (Flexor Digitorum Profundus) و تاندونهای ابداکتور دیجیتی مینیمی (Abductor Digiti Minimi). تاندینوپاتی معمولاً باعث درد، سفتی و از دست دادن قدرت در ناحیه آسیبدیده میشود. اهداف این درمان اولیه شامل کاهش درد و التهاب تاندون و بازیابی قدرت و حرکات طبیعی است. تاندونیت یا «تندینیتیس» (Tendinitis) که به معنی التهاب تاندون است. برای جلوگیری از انواع آسیبهای تاندونها، یادگیری انجام صحیح حرکات ورزشی و اطلاع از علم حرکتشناسی میتوانید به آموزش زیر مراجعه کنید. انسداد اپیدورال اعصاب، در قسمت تحتانی ستون فقرات انجام میشود و باعث کاهش حس در قسمت تحتانی بدن میگردد. موز، آواکادو، سیب زمینی پخته، اسفناج و شیر باعث افزایش پتاسیم بدن و کاهش گرفتگی عضلانی می شود. درد، حساسیت، قرمزی، گرما و تورم در نزدیکی تاندونِ آسیبدیده که ممکن است با فعالیت افزایش یابد.