روی یک تخت پدگذاری شده قرار بگیرید

از آنجا که بیماری عروق محیطی معمولاً رگهای خونی بسیاری را درگیر میکند، عموماً هر دو پا درگیر میشوند. اگر خشکی پاها پس از 48 ساعت همچنان ادامه داشت، فرزند خود را در یک حمام گرم قرار داده و به مدت 20 دقیقه دو بار در روز، بهآرامی بخش درگیر را در زیرآب تمرین دهید. در موارد شدیدتر ممکن است درد تا یک هفته ادامه داشته باشد. این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که روزانه مراجعین کلینیک دکتر میر از ما میپرسند و به دنبال یافتن علت درد پای خود هستند.در گام اول باید گفت برای پاسخ دقیق و اختصاصی به این سوال باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید تا با استفاده از تست های تشخیصی علت دقیق را تشخیص دهد و در ادامه به دقت توصیه های او را انجام دهید.زیرا درد ساق پا میتواند ناشی از مشکلات مهمی همچون ایجاد لخته خون، درد ناشی از دیسک،مشکل شدید در عضلات باشد که نیاز به درمان زود هنگام داشته باشد.

اما یکی از تفاوتهایی که در کلینیک پیشگام مشاهده خواهید کرد، این است که بهجای رفع علائم درد ساق پا، تجزیه و تحلیل کاملی از علت این عارضه انجام میشود، تا با رفع علت اصلی آسیب پذیری شما نسبت به درد ساق پا، از بازگشت درد و علائم آن جلوگیری شود. متخصصین ما در کلینیک امید با استفاده از روش های نوین درمانی مانند فیزیوتراپی، ورزش درمانی، انواع تزریق ها مانند تزریق اوزون و تزریق اپیدورال انواع درد در ناحیه پا را درمان می کنند. در برخی از موارد، درد پا ممکن است از عضو دیگری از بدن، مانند کمر، نشأت بگیرد. پا انواع مختلفی دارد: بیش از حد خم، بیش از حد صاف، کف پای صاف، قوس به سمت بالا، که همراه با ژنتیک، استرس یا برخی شرایط خاص، می تواند باعث بی ثباتی و جابه جایی استخوان ها شوند.

پزشک شرایطی را که باعث آن شده است درمان میکند و در صورت نیاز به بیمار داروی مسکن میدهد. اکنون پای خود را در آن قرار داده و اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. به پزشک خود مراجعه کنید تا بتواند با اشعه ایکس عکس گرفته و شرایط را بررسی کند. در صورت داشتن هر یک از این علائم باید فورا به پزشک مراجعه کرد. در نوعی سطحی این بیماری قرمزی مختصر پوست دیده میشود که اهمیت چندانی ندارد. پزشکان با ورزش های پزشکی، طب فیزیکی، دوزیستان یا زمینه های ارتوپدی نیز ممکن است به شما کمک کنند که یک فعالیت مناسب را انتخاب کنید.

اگر منظما ورزش میکنید ماساژ میتواند به عنوان بخشی ضروری از فرایند حفظ انعطافپذیری، عضلاتتان را سالم نگه دارد. جدا از آن، ناحیه را به آرامی ماساژ دهید، اگر میتوانید عضله را بالا نگه دارید و به آن استراحت دهید. از یک بسته یا کیسه یخ را در یکپارچه مرطوب پیچیده و آن را در ناحیهای که قرار دارد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. شکستگیهای استرسی نیز شکستگیهای کوچکی هستند که میتوانند ناشی از استرسهای مکرر در طول ورزش باشند، مخصوصاً وقتی که شدت فعالیت خیلی سریع افزایش مییابد. با این حال، افرادی که دارای اضافه وزن هستند و دچار درد آرتروز در زانو می باشند، می توانند با کاهش وزن درد زانو را تسکین دهند.