علت پا درد ، شایع ترین علت درد پا و علائم آن را بشناسید

در ابتدا بطری آب گرم را روی ناحیه آسیب دیده پا قرار دهید. یک روش محبوب که برای تسکین این است که ، بطری آب یخ زده را روی زمین با پایین پا قرار دهید. این کار از تورم جلوگیری می کند. اگر آسیبدیدگی مربوط به استفاده بیمار از وسیله یا وسایل ورزشی باشد، ممکن است پزشک از بیمار بخواهد نحوه استفاده از آن را به او نشان دهد. اگر علائم بیمار شدید باشد یا با درمان و استراحت بهبود نیابد، پزشک ممکن است مواردی مانند اشعه ایکس، سونوگرافی یا MRI را برای بیمار تجویز کند. به محض مشاهده درد و حساسیت در عضلات یا نزدیک مفصل، بستههای یخ یا کمپرس سرد را استفاده کنید. ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ماهیچههای منقبض اغلب باعث تشکیل یک توده قابل مشاهده و سخت در زیر پوست میشوند و ممکن است علائمی مثل کمی قرمزی و تورم اطراف آن ایجاد شود. تحرک زیاد ممکن است علائم موجود را بدتر کند یا درد و سفتی را برگرداند. سفتی در مفصل نزدیک ناحیه آسیب دیده، حرکت یا ورزش خفیف مفصل معمولاً سفتی آن را کاهش میدهد، اما اگر تاندونِ آسیبدیده اجازه استراحت و بهبودی را نداشته باشد، آسیبدیدگی بدتر میشود. اگر استفاده از ابزاری برای شما مشکل است، سعی کنید دستان خود را عوض کنید یا نحوه گرفتن ابزار را تغییر دهید. همچنین، ممکن است لازم باشد که بیمار برای جلوگیری از بازگشت تاندینوپاتی، در طولانی مدت در نوع فعالیتهای خود یا نحوه انجام آنها تغییراتی ایجاد کند. ممکن است لازم باشد که در طولانی مدت در انواع فعالیتهای خود یا نحوه انجام آنها تغییراتی ایجاد کنید.

گرفتگی عضلات، که سبب ایجاد درد خاصی میشود.احتمال گرفتگی عضلات پا (ساق و مچ پا تا پایین) مخصوصاً در شب بیشتر است. مراقبتهای فردی زمان گرفتگی یا اسپاسم عضلات را فراموش نکنید. استفاده از یخ (هر بار 15 تا 20 دقیقه و 3 بار در روز) درد را به شدت تسکین میدهد. هر چند ساعت یک بار و هر بار 10 تا 15 دقیقه یخ را روی محل آسیبدیده قرار دهید، این کار را به مدت 72 ساعت تکرار کنید. این کار را 10 تا 15 بار تکرار کنید و سپس پاها را عوض کنید. قبل از فعالیت خود را گرم کنید و بعد از انجام آن حرکات کششی انجام دهید. بالاتر از ۱۰۰ جراحی بانین بر اساس شدت ونوع بدشکلی مفاصل وجوددارد وشما باید قبل از جراحی با پزشک خود مشورت کنید که کدام عمل جراحی برای شما مفید است. به تدریج فعالیت خود را با شدت کمتری از آنچه قبل از شروع علائم بود از سر بگیرید.

این عارضه معمولاً در عضلات بزرگ بدن مانند عضلات چهار سر ران عضله ساق پا یا ایجاد میشود. به محض متوقف شدن درد، فعالیت تشدیدکننده را از سر نگیرید. مفصل خود را حتی در زمانی که به ناحیه مفصل استراحت میدهید، به آرامی در دامنه حرکتی کامل آن حرکت دهید، این کار از سفتی مفصل شما جلوگیری میکند. اهداف این درمان اولیه شامل کاهش درد و التهاب تاندون و بازیابی قدرت و حرکات طبیعی است. درمان اولیه برای آسیب دیدگی تاندون (تاندینوپاتی) به طور معمول شامل تسکین دهندههای درد و استراحت است. اهداف درمان مداوم شامل کاهش درد، جلوگیری از تخریب و آسیب بیشتر تاندون و بازسازی تاندون آسیبدیده است.