علت پا درد در شب را بشناسید

فعالیت زیاد بر روی سطوح سخت می تواند منجر به بروز این عارضه شود؛ همچنین احتمال بروز شین اسپلینت در افرادی که کف پای صاف و یا پاهای پرانتزی دارند، بیشتر است. باید قبل و بعد از ورزش به انجام تمرینات کششی عضلات بپردازید تا از پا درد ناشی از فعالیت جسمانی پیشگیری گردد. از طرف دیگر، اگر ورزش میکنید، مهم است که قبل و بعد از تمرینات خود حرکات کششی انجام دهید. درابتدا بروز دردناگهانی ویا درد مداوم یکی ازنشا نه های مشکل در یک ناحیه است .سوالاتی که درادامه مطرح میشود بسیار مهم میباشد. در ابتدا کجی پاشنه پا کاملا انعطاف پذیر است اما با گذشت زمان و با سفت شدن مفاصل و بافتها، شیب پاشنه پا ثابت میشود. غلیظ شدن خون در رگ ها، سبب به هم چسبیدن سلول های خونی و ایجاد لخته می گردد. لیمو را هم میتوانید به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف کنید.

به جز ناپروکسن و پاراستمول موارد دیگر را میتوانید بدون نسخه هم از داروخانه تهیه کنید ولی درصورتی که به پرفشاری خون مبتلا هستید، آسم یا ناراحتی قلبی دارید حتما تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید. داروهای مسکن شامل قرص ضد درد مثل ایبوپروفن، استامینوفن یا ناپروکسن و پاراستمول است. چون علت درد ساق پا به کشیدگی ماهیچهها و یا ضربه ارتباط دارد معمولا نیاز به جراحی پیدا نمیکند و با درمانهای خانگی و یا مصرف داروهای مسکن بهبود مییابد. درمان درد ساق پا در طب سنتی شامل روشهایی است که فرد بدون نیاز به مصرف دارو با تغییر سبک زندگی و تغذیهای میتواند درد را تسکین دهد. لخته خون باید سریعاً تشخیص داده شده و کنترل شود زیرا اگر لخته از رگ خارج شود، به سمت ریهها حرکت میکند و به آمبولی ریوی تبدیل میشود که اغلب کشنده است.

3. اگر شدت درد طی یک دورهی زمانی بیشتر شده است. سطح بالای قند خون است که می تواند به اعصاب آسیب برساند. پاهای شما از مفاصل ، عضلات ، تاندون ها ، رباط ها ، اعصاب و رگ های خونی تشکیل شده است که همه در معرض آسیب ، عفونت یا سایر شرایطی هستند که می توانند باعث درد ساق پا شوند. اگر عضله، تاندون یا رباط در هنگام زمین خوردن دچار کشیدگی شود، نوع درد عضلانی اسکلتی خواهد بود. اما اگر تاندون یا رباط آسیب دیده باشد ممکن است نظر متخصص ارتوپد بر جراحی باشد. 1. اگر ساق پا بهدلیل سانحه آسیب دیده است. هر کسی می تواند به بونیون مبتلا شود، به خصوص اگر کفش های نامناسب یا ناراحت کننده بپوشد. نشستن و خوابیدن در وضعیت نامناسب باعث می شود حرکت و جریان خون به پاها محدود شود.

روی زمین دراز کشیده و به آرامی با پاها حرکت دوچرخه را انجام دهید تا گردش خون در پاها بیشتر شود. بسیاری از موارد درد پاها را می توان در خانه و بدون مداخله پزشکی برطرف کرد. قبل از ورزش کردن حتماُ بدن خود را گرم کنید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. این حرکت را تا سه مرتبه در روز میتوانید تکرار کنید. این فشار را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید و سپس برای ۳۰ ثانیه استراحت کنید. فشار چه زمانی رخ میدهد؟ و از آنجا که خون نیز مانند هر مایع دیگری قابل فشرده شدن نیست، با افزایش فشار ناشی از خونریزی به درون بافتها و مفاصل، تورم ایجاد شده باعث درد بسیار زیادی میشود.