علت پا درد چیست و چه درمان هایی دارد؟

پوشیدن کفش مناسب باعث راحتی و اذیت نشدن پا می شود. در طول شب، گرفتگی و درد پا بیشتر است. در این مورد اگر با ادامه تمرین دچار پا درد یا تورم پا شدید ، به پزشک مراجعه نمایید. از آن جایی که فشار دادن برخی نقاط در مچ پا و دست باعث تحریک رحم می شود و برخی روغن های ماساژ برای خانم های باردار مضر است باید ماساژور تخصص کافی را برای خانم های حامله داشته باشد. نوشیدن آب در طول روز و در هنگام ورزش. پیش از خواب نیز نوشیدن آب از کاهش آب بدن جلوگیری می کند. 5- کاهش مصرف نمک برای جلوگیری از احتباس مایعات در بدن مناسب است. با استفاده از این تکنولوژی نقاط کم فشار، پرفشار و نوع انحرافات مشخص می شود، سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده اقدام به ساخت کفی و کفش طبی مخصوص بیمار می کنند.علاوه بر این در کلینیک ارتوپدی فنی امید پای بیمار توسط اسکن مورد ارزیابی بیومکانیکی قرار می گیرد و فایل کف پا در نرم افزار مخصوصی طراحی می شود و کفی طبی با استفاده از دستگاه تراش کامپیوتری ساخته می شود.

گرفتگی عضلات می تواند به دلیل عدم تعادل الکترولیت و تغذیه مناسب در بدن رخ دهد و بر هر قسمتی از بدن تاثیر بگذارد. استفاده از روغن اسطوخودوس در سه ماه اول بارداری باعث انقباض رحم می شود و توصیه نمی شود. راهکارهای مختلف تشخیص درد ساق پا میتواند به پیشگیری از علل، کاهش احتمالات و مهیاکردن درمان به موقع کمک کند. 6- مصرف فسفر را با کاهش گوشت قرمز، موادغذایی فراوری شده و نوشابه کم کنید. برای تکمیل کشش، دست را بالا ببرید و صاف بایستید. اگر در طول روز باید بایستید، هر چند دقیقه بنشینید و پاها را بالا ببرید.

آتلهای شبانه پاهای شما را در طول شب در حالت قفل نگه میدارند تا در حالتی نخوابید که پاهایتان صاف باشد. معمولاً این بیماران در هنگام شب دچار تشدید درد شده و هنگام بیدار شدن از خواب دچار خشکی صبحگاهی مفاصل می باشد . مهم­ترین علت درد کف پا در صبح ابتلا به بیماری التهاب پلانتار می­باشد. به این ترتیب، به کاهش درد پا و تورم کمک میشود. آب نارگیل یک نوشیدنی مناسب و مقوی برای افزایش تعادل الکترولیت بدن و کاهش گرفتگی عضلانی می باشد. کفش های حمایتی و راحت با ایجاد چینش مناسب و تعادل پا، از فشار بر مفصل زانو میکاهند. روغن اسطوخودوس و بابونه را با روغن دانه انگور مخلوط کنید و بر روی قسمت آسیب دیده ماساژ دهید. از کشش هایی که باید بر روی پشت بخوابید اجتناب کنید. بنابراین سعی کنید برای ماساژ از پزشک کمک بگیرید. 2- برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا می توانید از آروماتراپی استفاده کنید.

شما میتوانید یک ناحیه از پای خود را مانند انگشتان پا یا پاشنه را هدف قرار دهید یا چندین کشش را انجام داده تا کل پای خود را دچار کشش کنید. بنابراین از مربی خود بخواهید ورزش مناسب به شما بدهد. بنابراین از پزشک بخواهید در طول بارداری، مکمل های کلسیم و منیزیم برایتان تجویز کند. 3- حمام آب گرم باعث آرامش و کاهش درد در ساق پا می شود. افزودن میوه به رژیم غذایی باعث افزایش مقدار پتاسیم بدن و کاهش درد عضلات می شود. درد و بی حسی پا ممکن است با حالت یا فعالیتهای خاصی مانند ایستادن طی طولانی مدت، راه رفتن، بالا رفتن از پلهها یا در حالت ایستادن افزایش پیدا کند. برای مدت زمان طولانی از نشستن و ایستادن خودداری کنید.