پا درد، شناخت 16 دلیل+ بررسی 10 روش درمان خانگی درد پا سیوطب

اما این نوع داروها همچنین میتوانند تاندونها را تضعیف کرده و احتمال پارگی آنها را افزایش دهند. شرایطی که به احتمال زیاد میتوانند پارگی ایجاد کنند شامل تزریق استروئید به تاندون، بیماریهای خاص مانند نقرس یا «هایپر پاراتیروئیدیسم» (Hyperparathyroidism) و داشتن گروه خونی O است. دلایل بسیاری برای ایجاد درد در ناحیه کف پا وجود دارد که پیاده روی زیاد و دویدن های طولانی مدت، می تواند از آن جمله باشد. به علاوه کفش پیاده روی قوس خنثی کف پا را پایدار می کند و از قوس بیش از حد کف پا محافظت می کند. کفی داخل کفش را امتحان کنید تا فشار روی توپی کف پای خود را کاهش دهید. آشیل کمک میکند هنگام شروع یک مسابقه، بر روی نوک انگشتان پا فشار وارد کنید و بایستید. عدم تعادل عضلانی. اگر برخی از عضلات پاها بسیار قویتر از سایرین باشند، عضلات قویتر میتوانند به شدت بر روی تاندون کشکک شما تاثیر بگذارند.

درد پا بعد از ورزش میتواند بسیار ناامید کننده باشد، خصوصاً اگر تازه یک برنامه تمرینی جدید را شروع کرده باشید. تمرینات تقویت کننده. عضلات ضعیف ران در کشیدگی تاندون کشکک نقش دارند. این روش نسبتاً جدید است اما نتایج آن امیدوار کننده بوده است. انگشت چکشی: بهترین درمان پا درد شدید در این مورد، پوشیدن کفش مناسب است. زیرا این به شما بستگی دارد که تا چه اندازه به انگشت پای خود را استراحت میدهید و آن را ثابت نگه میدارید. شانه یا «روتاتور کاف» (Rotator Cuff): روتاتور کاف در شانه قرار دارد و در واقع از 4 عضله تشکیل شده است که با هم کار میکنند تا بازو را به طرف دیگر بدن برسانند، این عضلات به چرخش بازو در محل شانه کمک میکنند. به گفته دکتر متیو سیندریک (Matthew Cindric)، جراح عروق از بیمارستان آموزشی ایالت پن، درد یا گرفتگی در پاها در طول فعالیت بدنی ممکن است نشانه اولیه بیماری به نام بیماری شریان محیطی (PAD) باشد.

همچنین در افرادی که قبلا فعالیت نداشتهاند با فعالیت کردن گلیکوژن در عضلات ساق پا تجمع پیدا میکند و موجب گرفتگی و درد ساق پا شود. پارگی تاندون میتواند یک مشکل جدی باشد و در صورت عدم درمان، منجر به درد شدید و ناتوانی دائمی شود. به دلیل این که پا وزن کل بدن فرد را تحمل میکند، یک صدمه خفیف میتواند در صورت عدم درمان به مشکلی جدی تبدیل شود. این گروه از عضلات که اغلب چهار سر نامیده میشود، برای کشیدن پا در ناحیه زانو استفاده میشود و به راه رفتن، دویدن و پریدن کمک میکنند. ذخیره و آزادسازی انرژی (عملکرد فنر مانند تاندون) عمدتاً در فعالیتهای ورزشی که در آنها چرخههای کشش – کوتاه شدن (SSCs) دیده میشود، رخ میدهند و هرچه تعداد انجام این چرخهها توسط فرد بیشتر باشد (فعالیتهایی مانند پریدن)، مشکلات تاندون مشاهده میشود.

درد ناشی از التهاب تاندون کشکک در قسمت جلویی زانو، درست در زیر مفصل زانو قرار دارد. عضلات چهار سر ران: گروهی متشکل از 4 عضله که درست بالای زانو (کشکک) قرار میگیرند و تاندون کشکک را تشکیل میدهند. عضلات دوسر: عضله دو سر بازو به عنوان خمکننده آرنج عمل میکند. تمرینات کششی. تمرینات کششی منظم و ثابت میتوانند اسپاسم عضلات را کاهش دهند و به طولانی شدن واحد عضله تاندون کمک کنند. تاندون آشیل: این تاندون در قسمت پشت پا دقیقاً بالای پاشنه قرار دارد و محلی است که عضله ساق پا به پاشنه پا (استخوان پاشنه) متصل میشود. خم شدن: سعی کنید همیشه در وضعیت آناتومیک باشید یعنی شانه ها و لگن در یک امتداد باشند.