پا درد، شناخت 16 دلیل+ بررسی 10 روش درمان خانگی درد پا سیوطب

در صورت لزوم به خم شدن، از مفصل لگن و نه کمر خم شوید. نشستن و بلند شدن: حتماً از صندلی معمولی ( و نه مبل راحتی) استفاده کنید، بهتر است صندلی دسته دار باشد تا با گرفتن دسته ها و به زور بازوها بشینید یا بلند شوید. خوابیدن: حتماً روی تخت بخوابید. دستشویی: حتماً از توالت فرنگی یا صندلی مخصوص استفاده کنید. سعی کنید ناحیه آسیب دیده را به مدت 5 تا 15 دقیقه چند بار در روز یخ بگذارید تا به کاهش التهاب کمک کند. وقتی طاقباز می خوابید زیر سر و زانوها بالش بگذارید تا فشار به کمر کاهش یابد، هنگام غلطیدن عضلات شکم را منقبض کرده و در حالیکه سر، شانه ها و لگن در یک امتداد هستند بچرخید.

شانه ها را به عقب، سینه ها بالا و شکم را به داخل بکشید. فراموش نکنید با کشیدن نرده ها بالا نروید. پله: بهتر است از پله پرهیز شود، در صورت لزوم از نرده ها کمک بگیرید و به آرامی تک تک پله ها را بالا و پایین بروید. همچنین متخصص طب فیزیکی روش ایمن پایین آمدن از تخت و بلند شدن از صندلی، لباس پوشیدن و لباس درآوردن، روش صحیح نگه داشتن ستون فقرات هنگام انجام دادن فعالیتهای مختلفی مانند بلند کردن و حمل اشیاء را به بیمار آموزش میدهد. طب فیزیکی و فیزیوتراپی یکی از مهمترین روشهای توانبخشی است. زمان انجام فیزیوتراپی توسط جراح به شما اعلام میشود، ولی در شرایط عادی بعد از 3 تا 4 هفته از جراحی است. درد و التهاب اولین علامتی است که در صورت ابتلا به سرطان استخوان بروز میکند البته درد در اوایل بیماری فقط شبانه است اما بعد از مدتی ساعات درگیری با درد بیشتر میشود.

در ادامه دلایل شایع درد پا بعد از ورزش را بررسی میکنیم. از پزشک خود بخواهید سطح ویتامین D تان را بررسی کرده و اگر سطح این ویتامین در بدنتان پایین است، بهترین راههای افزایش آن را به شما توصیه کند. ابتدا بر روی محل جراحی حوله نازکی قرار دهید تا از پوستتان محافظت کند و سپس چهار بار و هربار به مدت ۳۰ دقیقه از یک بسته یخ برای کاهش التهاب و تورم ناشی از عمل جراحی استفاده کنید. برای راحتی بیشتر میتوانید صندلی را 30 درجه به عقب خم کنید و از حوله یا بالش کوچک برای پر کردن پشت کمر استفاده کنید. برای بلند شدن از تخت زانوها را خم کرده و به پهلو بچرخید، سپس با کمک دست بالایی به تخت فشار بیاورید و تنه را بلند کنید همزمان پاها را به بیرون از تخت ببرید. از خوابیدن روی شکم پرهیز کنید. همچنید انداختن یک تکه پلاستیک روی صندلی به چرخیدن شما کمک می کند.

هنگام خرید کفش ها به جای فکر کردن به اینکه کفش با مرور زمان بزرگتر می شود و به اصطلاح جا باز می کند ،کفش هایی را خریداری کنید که پاهایتان در آن کاملا احساس راحتی کنند. مصرف مشروبات الکلی را کاهش دهید و زیادهروی در مصرف آنها خودداری کنید. خوابیدن به پهلو: به هر طرف که راحت تر هستید بخوابید، زانوها را مختصری خم کنید و بین آنها بالش بگذارید. بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند. اگر کفش ها پشتیبان خوبی برای پاهای شما نباشند بر نحوه راه رفتن شما تاثیر خواهند گذاشت، ستون فقرات از وضعیت تراز خارج خواهد شد و درد پا و کمر به سراغ شما خواهند آمد. برخی بیماران ترجیح میدهند که پس از عمل ستون فقرات به پهلو بخوابند و برای حمایت بیشتر از ستون فقرات، بالشی را بین زانوها یا زیر بدن بگذارند. هفته اول پس از جراحی: لازم است آنتی بیوتیک تجویز شده را تا آخر کامل مصرف کنید.