پزشک داروهایی را تجویز خواهد کرد

درمان های مناسب باعث کنترل التهابات وبیماری های مرتبط میشود ودربعضی مواقع عمل جراحی ضروری میباشد. این کار به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند و به تخلیه مایع اضافی از سیستم شما کمک می کند، در نتیجه التهاب را کاهش می دهد. پا درد را چطور رفع کنیم؟ چه کنیم پا دردمان را کاهش دهیم؟ همچنین می توانید نمک دریایی یا نمک اپسوم را در آن مخلوط کنید. اضافه کردن یک مکمل روغن ماهی به روتین روزانه شما و یا ارائه غذای دریایی بیشتر به رژیم غذایی، می تواند روند التیام و کاهش التهاب را بهبود بخشد. آب گرم سبب اتساع عروقی می شود که به دنبال آن، آب سرد انقباض عروق را باعث میشود. دیابت یا هر بیماری دیگری که باعث نوروپاتی محیطی می شود, آسیب عصب به اندام ها است.بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتویید.

هر فعالیت شدید ورزشی می تواند باعث بروز درد عضلات ساق پا شود مخصوصا هنگامی که شما به تازگی یک برنامه ی تناسب اندام را آغاز کرده اید. تاندون آشیل، بافت فیبر مانندی است که عضلات بخش پایین ساق پا را به پاشنه مرتبط می کند. اما بسیاری از افرادی که خار پاشنه استخوان دارند، درد پاشنه ندارند. اگر پای شما بعد از یک روز طولانی کار یا بازی درد می کند، تنها نیستید.این اتفاق برای اغلب افرادی رخ می دهد که بیش از حد افراط می کنند، اما عواملی وجود دارند که شما را بیشتر مستعد ابتلا به زخم پاها می کنند. اگر پای شما در اثر سرما درد می کند، کمی فلفل قرمز را در جوراب های خود بریزید. در یک موقعیت راحت بنشینید و قوزک پا و مفاصل انگشت خود را با استفاده از دست بکشید.

استفاده از یخ به سرعت باعث کاهش درد, ورم و ارتقای سلامت ماهیچه می شود. گرفتگی و درد ماهیچه خصوصا شب یکی از شایع ترین درد ها در زنان باردار است که به دنبال کاهش مقدار مواد معدنی در بدن رخ می دهد. حفظ وزن در سطح مناسب میتواند باعث کاهش فشار بر استخوانها و مفاصل شود و ریسک ابتلا به آرتروز و بیماریهای مربوط به چاقی را کاهش دهد. حرکات کششی که روی ماهیچه های ساق پا، همسترینگ و عضلات چهار سر ران متمرکز هستند، زانوها را تحت فشار قرار می دهند. حمل وزن زیاد منجر به افزایش فشار بر روی رباط ها، ماهیچه ها و مفاصل می شود. ماهیچه های استرسی منقبض می شوند یا اسپاسم می گیرند. گاهی اوقات درد پا به خاطر فعالیت بیش از حد و یا تحمل وزن، استرس ماهیچه ها و بافت ارتباطی هستند. اشیا را با انگشتان پای خود جمع کنید و آن ها را به سمت دیگر منتقل کنید.

باید برای تشخیص بیمار سایر علل درد دست و پا رو بررسی و آنها را رد کرد . پزشک داروهایی را تجویز خواهد کرد. برخی علت پا درد مانند بیماری شریانی محیطی (PAD) با گذشت زمان افزایش می یابد، اگرچه ممکن است فرد بتواند شروع درد را تشخیص دهد. درد ممکن است در مراحل اولیه در هر جلسه تمرین شروع شود و در نهایت دائماً بروز کند. روغن های گیاهی مثل روغن اکالیپتوس، روغن نعناع و روغن رزماری که در بخش سلامت نمناک توضیح داده شد به تسکین پاهای خسته، مجروح و دردناک کمک می کند. می توانید پاهای خود را با روغن میخک چند بار در روز ماساژ دهید. دو قاشق غذا خوری سرکه را در آن اضافه کنید. نمک اپسوم, تنها برای غذا نیست.