گاهی اوقات انجام عکسبرداری ضروری نیست

در حالی که اگر زانوها به طور مزمن دچار درد و تورم باشند و نتوان زانوها را در زاویه 90 درجه خم کرد، احتمالا آسیب ساختاری دیده اند. همچنین عاقلانه است که از انجام فعالیتهایی که باعث ایجاد فشار اضافی بر روی زانوها می شوند مانند زانو زدن، خمیدگی های عمیق زانو و دویدن در سراشیبی، جلوگیری کنید. همچنین طبق اعلام انجمن بارداری آمریکا ، ممکن است فشاری که جنین در حال رشد به عروق و اعصاب در پاهای مادر وارد میکند، باعث گرفتگی و درد بدن شود. با این حال مشکلات مرتبط با ستون فقرات نظیر تنگی نخاع کمری یا اسپوندیلولیستزیس ممکن است در هر دو پا علائم خود را بروز دهند.

ریشههای عصبی ملتهب و فشردهشده ستون فقرات کمری یا ساکرال ممکن است باعث ایجاد رادیکولوپاتی، درد عصبی یا همان سیاتیک شود. بهترین درمان بسته به علت درد عصبی تعیین می شود. افرادی که دارای مشکلات التهابی هستند تقریباً همیشه به درمان فیزیکی ، دارو یا توان بخشی پاسخ می دهند و تقریباً هرگز به جراحی زانو احتیاج ندارند. معمولاً اگر زانوی بیمار متورم باشد و درد داشته باشد؛ کمپرس یخ کمک کننده است، مصرف برخی از داروهای ضد التهابی نیز میتواند به بهبو درد در این افراد کمک نماید. امکان بروز این نوع درد در تمام طول روز وجود دارد اما شیوع آن در هنگام راه رفتن و شب هنگام به حدی آزار دهنده است که فرد تمایلی برای گذاشتن پا روی زمین ندارد.

در برخی افراد مبتلا به درد عصبی، امکان دارد پوشیدن کفش های دارای کف سفت بهتر از پوشیدن انواع دارای کف نرم باشد. به علاوه بهتر است به طور منظم کفش ورزشی خود را عوض کنید. در صورتی که نمیتوانید راه بروید و وزن خود را به پاهای تان منتقل کنید. بهترین تمرینات برای افراد مبتلا به مشکلات ساختاری زانو شامل تمرینات هوازی، مانند راه رفتن روی سطح صاف زمین، استفاده از دوچرخه ثابت ، شنا و ایروبیک در آب است. یک ظرف را با آب گرم پر کنید. با کشیدن انگشتان میتوانید در تمام قسمتهای پا کشش را احساس کنید. زمانی که بیمار احساس راحتی کند، انرژی به تدریج و در طی چندین دقیقه افزایش می یابد، تا زمانی که درمان کامل شود.

با بهبود قدرت عضلات پا و افزایش انعطاف پذیری آنها میتوانیم از درد زانو پیشگیری کنیم. جای تعجب نیست که درد زانو شکایتی شایع در میان افراد در هر سنی باشد که متداول ترین علل آن شامل التهاب ناشی از عدم انعطاف پذیری بالا، کفش نامناسب ، ضعف عضلانی ، چاقی و عدم تناسب اندام و مشکلات ساختاری زانو ، مانند آرتروز ، پارگی غضروف یا آسیب رباط است. کفش های حمایتی و راحت با ایجاد چینش مناسب و تعادل پا، از فشار بر مفصل زانو میکاهند. پاها یکی از پرکارترین اندام های بدن هستند که روزانه انسان را از نقطه ای به نقطه ای دیگر جا به جا می کنند؛ از این رو یک عضو مهم در بدن هستند که نیاز به مراقبت های خاصی دارد اما با این وجود معمولا تا زمانی که در این اندام دردی احساس نشود به آن توجه نمی شود و همه ما زمانی که درد پا شدت می گیرد تازه به دنبال راهکاری برای خلاصی از این نوع درد ها هستیم.