راهنمای سئو برای رستورانها جذب مشتریان محلی با گوگل مپ!
آموزش سئو گوگل مپ و افزایش رتبه در نقشه گوگل وبلاگ برتینا
برای بهبود سئو گوگل مپ، مراحل لازم را به صورت مرحله به مرحله فرا بگیرید و انجام دهید. با آموزش سئو Google Map میتوانید بهطور جامع سئو گوگل مپ را برای کسب و کار خود داشته باشید. مشتریانی که از گوگل مپ برای جستجوی کسبوکارها استفاده میکنند، اغلب به دنبال خرید فوری یا دریافت خدمات در همان لحظه هستند. این نوع از مشتریان به شدت هدفمند و آماده برای خرید هستند، زیرا با جستجوی محلی دقیقاً به دنبال کسبوکار یا خدمات مورد نظرشان هستند. برای مثال اگر شما یک گلفروشی آنلاین در تهران دارید که محدوده خاصی را تحت پوشش دارد، میتوانید از کلمات کلیدی مانند « ارسال رایگان گل نیاوران» استفاده کنید و مطالبی در مورد آن بنویسید.
سئوی محلی هم یکی از بچههای سئو است که مخصوص کسبوکارهای خدماتی و فروشگاههای فیزیکی یک محله است. خیلی وقت است که دیگر دربارهٔ کسبوکارهای خدمات یک محله یا شهر از این و آن چیزی نمیپرسیم. در بهترین حالت، پس از اینکه با گوگل کسبوکارهای یک منطقه را بررسی کردیم، نظر و تجربهٔ سایر افراد را جویا میشویم. سرویس گوگل سایتیشن وبمسترسلام هم اکنون با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شماست تا با استفده از آن در کنار تمام مراحل بالا، بتوانید جایگاه نقشه گوگل خود را در نتایج جستجو ارتقاع دهید. در وردپرس با افزونه سئوی محلی یواست یا با افزونه رنک مث پرمیوم می توانید این نقشه را ایجاد کنید. کافیست اطلاعاتی که در خصوص سئوی محلی کسبوکارتان روی نقشه هستند با نقشه KML مطابقت داشته باشند.
محتوای موردنیاز را در اختیار آنها بگذارید؛ فقط یادتان نرود محتوا باید با موضوع کسبوکار شما همخوانی داشته باشد. این محتوا هم به مخاطب، محصول یا خدمت شما را معرفی میکند و هم با استفاده از کیوردها با اینتنت محلی، در خدمت سئوی محلی است. این رفتار کاربر سیگنالی مبنی بر تجربه کاربری بد به گوگل ارسال میکند و بهطور غیرمستقیم روی سئوی محلی شما تاثیر منفی میگذارد. ✔️ حواستان به اطلاعاتی که در این پلتفرمهای ثبت میکنید، باشد؛ چون وجود تناقضهایی مثل غلطهای املایی، شماره تلفن اشتباه، آدرس غلط و… کار دستتان میدهد و گوگل نمیتواند اطلاعات صحیح و غلط را از هم تمیز دهد. اول اینکه اینطوری پلتفرمهای بیشتری برای ثبت نظرات کاربران در اختیار دارید و خب هرچه تعداد نظرات بیشتری دریافت کنید، به نفع شماست (افزایش اعتبار و محبوبیت).
ممکن است این کار مقداری زمان بر باشد و نیاز به ظرافت و دقت بالایی نیز دارد؛ بنابراین شما می توانید برای بهینه سازی کلمات کلیدی خود، از یک کارشناس تولید محتوا یا فردی که در دوره آموزش سئو شرکت کرده است کمک بگیرید. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی محلی گوگل، اولین مرحله ثبت کسب و کار در گوگل مپ است. در مطالب قبلی نحوه افزودن لوکیشن در گوگل مپ را بهطور جامع آموزش دادهایم، اگر در این زمینه مشکل دارید حتما مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. به این ترتیب، حضور در گوگل مپ به بهبود فروش آنلاین و رشد کسبوکارها کمک میکند و به آنها این امکان را میدهد تا به طور موثرتری با مخاطبان محلی خود ارتباط برقرار کنند و بازار خود را گسترش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش سئو رایگان از صفر تا صد روی لینک کلیک نمایید.
از طرف دیگر، جذب مشتریان محلی نیازمند یک استراتژی دقیق است که علاوه بر بهینهسازی فنی وبسایت، به تجربه کاربری و محتوای جذاب نیز توجه داشته باشد. مشتریان محلی معمولاً به دنبال اطلاعاتی ساده و کاربردی هستند، مانند ساعات کاری، آدرس دقیق، شماره تماس و حتی نظرات سایر مشتریان. هرچه این اطلاعات بهدرستی و بهصورت واضح در دسترس باشد، اعتماد کاربران افزایش یافته و احتمال مراجعه حضوری آنها به کسبوکار شما بیشتر خواهد شد. یکی از اساسیترین ابزارها برای موفقیت در سئو محلی، پروفایل کسبوکار گوگل است. این پروفایل به شما اجازه میدهد اطلاعات مهم مانند آدرس، شماره تماس، ساعت کاری و نظرات مشتریان را بهروزرسانی کنید.
هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. تصاویر جذاب و با کیفیت میتوانند تاثیر قابل توجهی بر جذب مشتریان داشته باشند. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید.
اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید. طبق آمار، بیش از ۵۰ درصد جستجوهای محلی به بازدید حضوری کسبوکار منتهی میشود و این نشاندهنده پتانسیل بالای این ابزار در افزایش فروش و درآمد کسبوکارها است. سئو گوگل مپ چیست؟ احتمالا شما هم به خاطر میآورید که در دهههای گذشته زمانی که در جایی غریب به دنبال یک رستوران برای صرف ناهار میگشتیم، چقدر کلافه میشدیم و نظرات مختلفی را از اشخاص مختلف میشنیدیم. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. به خصوص افراد وفاداری که از کسب و کار شما حمایت می کنند و شما را به دوستان خود توصیه می کنند.
با عضویت در سرویس زی لایسنس، پنلی برای شما فراهم میشود که با آن میتوانید به تمام محصولات خود لایسنس اختصاص دهید و از محصولات و خدمات خود محافظت کنید. این کار به شما کمک میکند تا جلوی انتشار و استفادههای غیرمجاز از محصولات خود را بگیرید و به درآمد بیشتری دست یابید. در اینجا نحوهی استفاده از گوگل مپ بهعنوان یک ابزار بازاریابی را بررسی میکنیم. هرچی بهینه سازی نمایه شما بهتر باشه، شانس شما برای حضور در جستجوی Google Map برای نوع کسب و کار شما در منطقه بهتره. برای اینکه سایت شما در نتایج جستوجوهای محلی دیده شود، باید تمام تکنیکهای سئوی داخلی سایت را در اینجا هم انجام دهید؛ منتهی بر اساس کلمات کلیدی با اینتنت محلی. در مرحلهٔ دوم برای تکمیل این لیست، باید به سراغ Related searches گوگل و پیشنهاد آن بروید.
برای کسب بک لینک های معتبر پیشنهاد می کنیم با کسب و کارهای منطقه یا محل های نزدیک خود ارتباط بگیرید و با مشاغلی که به کار شما شباهت دارند نیز همکاری کنید. اگر می خواهید جایگاه خوبی در Google Maps کسب کنید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما برای مخاطبان محلی بهینه سازی شده است. شما هر کجا که باشید، به وسیله این اپ، می توانید بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را بیابید، بهترین رستوران را پیدا کنید، نظرات کاربران درباره مکانیکی های مختلف را بدانید و… . گوگل مپ همانند گوگل، نتایج خود را با توجه به استانداردهای خاصی به کاربران نمایش می دهد و در صورتی که یک کسب و کار، پروفایل خود را به خوبی بهینه سازی نکرده باشد، در نتایج گوگل مپ جایگاهی ندارد. یکی از اصلیترین بخشهای سئو خارجی که در سئو گوگل مپ نیز صدق میکند، لینک بیلدینگ میباشد. اما لینکسازی محلی به چه معناست؟ این نوع از لینکسازی محلی که پروسه نسبتا سختتری نسبتا به سایر روشهای لینک بیلدینگ دارد، به معنای گرفتن لینک Follow از سایتهای همسایه شما میباشد.
همچنین، نظرات کاربران باعث آشنایی شما با انتظارات مشتریان خواهد شد و میتواند منجر به بهبود کیفیت خدمات و ارتقای فروش محصولات یا خدمات شما حتی قبل از برقراری ارتباط با شما گردد. پس برای این منظور، میتوانید از مشتریان خود درخواست کنید که پس از دریافت خدمات یا محصول از شما، با استفاده از حساب گوگل خود به گوگل مپ مراجعه کرده و نظری درباره شما ثبت کنند. رستورانها، کافی شاپها، آتلیهها، آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، تعمیرکاران خودرو و لوازم خانگی و همه کسب و کارهای محلی میتوانند از مزایای سئو گوگل مپ بهره مند شوند. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. صفحه تماس با ما جایی است که مخاطب میتواند کلیه اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را در آن جا ببینید و به نوعی اعتبار شما را بررسی کند.
پاسخگویی به سوالات مشتریان میتواند به بهبود رتبه و افزایش اعتماد مشتریان کمک کند. انتخاب دستهبندی صحیح برای کسبوکار شما تأثیر زیادی بر نمایش در نتایج جستجو دارد. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد. با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند.
اینفلوئنسرهای مواد غذایی این مزیت را دارند که در حال حاضر جامعه ای دارند که به آنها اعتماد دارد. همچنین زی لایسنس دارای سرویس های بسیار دیگری است که میتوانید با ورود به صفحه موردنظر هر سرویس مزایای هر سرویس را مشاهده نمایید. با لایسنس گذاری بر روی محصولات، این امکان فراهم میشود که مالکیت و کنترل محصولات را حفظ کنید و اجازه استفاده از آنها را به دیگران بدهید. این فرایند، امنیت و حقوق مالکیت فکری شما را تضمین میکند و محافظت از محصولات شما در مقابل استفادههای غیرمجاز فراهم میکند. گوگل روزانه حدود ۳.۵ میلیارد جستجو انجام میده که تقریباً ۸۸ درصد از کل این جستجوها با گوشی همراه انجام میشه.
برخلاف لینکهای ملی یا بینالمللی، لینکهای محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقهای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. نظرات مثبت و امتیازات بالا در پروفایل گوگل مپ باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان جدید میشود. مشتریان اغلب به نظرات دیگران اهمیت زیادی میدهند و اگر کسبوکاری امتیاز خوبی داشته باشد، احتمال انتخاب آن به مراتب بیشتر خواهد بود. حضور فعال و بهینه در گوگل مپ به عنوان بخشی از استراتژی سئوی محلی، به طور مستقیم بر بازاریابی دیجیتال شما تأثیرگذار است. تبلیغات محلی و سئو به شما این امکان را میدهند که بودجه تبلیغاتی خود را بهطور موثرتری خرج کنید و مشتریانی را هدف قرار دهید که به دنبال خدمات شما در نزدیکی محل شما هستند. گوگل مپ امکانات پیشرفتهای مانند Street View ارائه میدهد که به کاربران اجازه میدهد به صورت مجازی از محل کسبوکار شما بازدید کنند.
هدف اصلی سئو کسبوکارهای محلی، ایجاد ارتباط موثر میان کسبوکار و مخاطبان نزدیک به آن است. وقتی کاربران خدماتی را جستجو میکنند، گوگل بر اساس معیارهای مختلفی مانند نزدیکی، اعتبار، و ارتباط، نتایج را مرتب میکند. اگر کسبوکار شما در این لیست ظاهر شود، شانس بالایی برای جذب مشتریان محلی خواهید داشت. در دنیای امروز، کاربران اغلب عباراتی مانند “نزدیکترین فروشگاه” یا “بهترین کافیشاپ محلی” را در گوگل جستجو میکنند. موتورهای جستجو این نیازها را با استفاده از اطلاعات مکانی کاربران پاسخ میدهند. در این میان، ابزارهای ویژهای مانند گوگل مپ و سئو محلی نقش مهمی در دیده شدن کسبوکارها ایفا میکنند.
بنابراین اگر شما محل جغرافیایی کسب و کار خودتان را در کلمات کلیدی جا بدهید، میتوانید شانس افزایش بازدید و هدایت ترافیک به سمت سایت را افزایش دهید. یکی دیگر از راهکارهای مهم در سئو کسبوکارهای محلی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با مکان جغرافیایی شما است. کاربران اغلب عباراتی مانند “نزدیکترین”، “بهترین در محله من”، یا “در نزدیکی من” را جستجو میکنند. با گنجاندن این عبارات در محتوای وبسایت و توضیحات کسبوکار خود، میتوانید در این جستجوها ظاهر شوید و کاربران بیشتری را جذب کنید. برای موفقیت در سئو محلی، باید به مجموعهای از عوامل کلیدی توجه کنید که هر کدام نقش مهمی در جلب توجه مشتریان نزدیک ایفا میکنند.
فروشگاههای فیزیکی که کالاهای خاصی را میفروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتابفروشیها) میتوانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. این ابزار به شما امکان میدهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسبوکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینکهای داخلی را بهبود دهید. در صورتی که همچنان در ثبت کسب و کار در گوگل مپ مشکل دارید یا به هر دلیل دیگری موفق به ثبت کسب و کار خود نشدید، این وظیفه را به سایت مارکت گوگل محول کنید. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. برای بهینهسازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژههای ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگیهای محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. اگر از ایده های بازاریابی فروشگاهی محلی برای رستوران های ذکر شده در بالا استفاده کنید، متوجه افزایش قابل توجهی در تعداد مشتریان جدید و بازگشتی خواهید شد. به یاد داشته باشید که این یک معامله یکباره نیست، شما باید دائما تلاش کنید تا بخشی از جامعه محلی خود شوید و آنها را به رستوران خود جذب کنید.
مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. یکی دیگر از کارهایی که باید برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ انجام دهید، پر کردن بخش description است. در این بخش نه تنها میتوانید از کلمههای کلیدی خود استفاده کنید، بلکه فرصتی برای جلب اعتماد کاربران به دست خواهید آورد.
این کار برای ارزیابی حضور آنلاین شما و بهینه سازی اون خیلی ضروریه و با این روش میتونین به جلو حرکت کنین و پیشرفت کنین. ردیابی عملکرد شما در گوگل مپ از طریق آنالیزهای ارائه شده با حساب Google My Business شما انجام میشه. پس با این حساب هدف نهایی اینه که کسب و کار شما بالاتر از بقیه رقیبهاتون قرار بگیره و مخاطب شما رو زودتر از اونها پیدا کنه. اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.
پس این نظرات هم اعتماد گوگل و کاربران را جلب میکنند و هم احتمال تبدیل جستوجوگران محلی به مشتری را بالا میبرند. در آخر هم باید لیست کلمات کلیدی محلی را بر اساس حجمجستوجو، میزان رقابت، نیازی که دارید و پارامترهای مهم دیگر مرتب کنید. ما در یک مقالهٔ اختصاصی با عنوان «آموزش کیورد پلنر گوگل بهصورت تصویری»، کار با این ابزار را بررسی کردهایم. الگوریتمهای گوگل سعی میکنند نتایج بهطور کلی با موقعیت مکانی جستوجوگر مرتبط باشند؛ یعنی نتایجی که ما در تهران میبینیم با کسی که در خرمآباد است، متفاوت است (با جستوجوی عبارتی یکسان). برای ایجاد سایتیشن و بک لینک روی نقشه گوگل، راههای زیادی وجود دارد که هم بسیار زمانبر هستند و هم نیازمند تخصص. و تا زمانی که کسبوکارتان در نقشه گوگل ثبت نشده باشد، ادامه این بحث بیهوده خواهد بود.
حال با توجه به اطلاعاتی که از جیمیل کاربران دارد و عبارتهایی که توسط آنها جستجو شده است، کسب و کار شما را در نقشه گوگل نمایش میدهد. عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. همچنین، محتوای صفحات فرود که در گوگل مپ ثبت شده است باید معتبر و حداقل شامل 1000 کلمه بوده و باید دارای تصاویر با کیفیت باشد. همچنین، این صفحه حداقل باید یک لینک خارجی به یک وبسایت معتبر و لینکهای داخلی مرتبط با محتوای صفحه داشته باشد. لازم است توجه کنید که لینکها باید به طور دقیق مرتبط با کلمات کلیدی باشند که در نتایج جستجوی گوگل مپ قصد دارید نشان دهید. سئو گوگل مپ به دلیل ویژگیهای منحصر به فردش مانند نمایش نظرات مشتریان، اطلاعات تماس، مسیرهای دسترسی و ساعتهای کاری باعث افزایش اعتماد مشتریان به کسبوکار شما میشود.
هر کاری که بتواند شما را به عنوان یک کسب و کار فعال به گوگل معرفی کند، ایده خوبی خواهد بود. در سال 2024، گوگل الگوریتم های خود را به طور مداوم به روز می کند و روش های سئو گوگل مپ نیز در حال تغییر هستند. به گفته گوگل 76 درصد از کاربرانی که از طریق تلفن همراه به دنبال اطلاعات محلی میگردند، در همان روز به یک فروشگاه مراجعه میکنند. سپس، در مورد تمرکز بر گوگل مپ و گرفتن رتبه 1 در آن توضیحاتی می دهیم و بهترین روش ها برای رشد سئو لوکال سایت را به شما نشان میدهم. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما طراحی واکنشگرا (Responsive Design) دارد و در موبایل بهخوبی نمایش داده میشود.
اگر شما هتل یا مهمانسرای خود را در این سایتها معرفی کرده باشید به راحتی میتوانید مشتریان را به سمت خود جلب کنید. البته بسیاری از افراد ترجیح میدن که در جستجوی محلی رتبه خوبی بگیرین و این اتفاق هم برای اونها افتاده تونستن موفقیتهای بزرگی به دست بیارن، در واقع این موفقیت نتیجه تلاشهای بازاریابی ارگانیک اونها بوده. شاید شما هم به چشمتون خورده که یه سری از کسب و کارها بهتون میگن برین براشون تو گوگل مپ ریویو بذارین یا این که از کد QR استفاده میکنن. در حال حاضر صاحبان کسب و کار شانس این رو دارن که محصولات و خدمات خودشون رو خیلی سریع تو هر زمان و مکانی به مشتریان به صورت غیرحضوری و با لمس ردن چندتا گزینه روی گوشی موبایل بفروشن. محتوا و سایت محلی برای کسبوکارهایی مثل هتلها و رستورانها خیلی خوب جواب میدهد. یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی، بهینهسازی صفحهها و محتواها بر اساس کیوردهاست.
پروفایل کسب و کار گوگل شما اطلاعات زیادی درباره عملکردتان در گوگل مپ ارائه میدهد. هنگامی که وارد میشوید، دادههایی درباره برداشتهای پروفایل، کلیکهای پروفایل، کلیکهای تماس و کلیکهای لینک وبسایت شما ارائه میشود. اگر سایر عملکردها، مانند پیامرسانی مستقیم یا رزرو فوری، را تنظیم کردهاید، گوگل نیز این را پیگیری میکند. این اعداد شامل تعاملات کل مشتریان شماست—معیاری کلیدی برای موفقیت بازاریابی با گوگل مپ. بنابراین، اطلاعات دقیق و کامل در گوگل مپ و حضور فعال در این پلتفرم میتواند به بهبود سئو و معرفی کسبوکار کمک کند.
پس اگر در نقشه گوگل نباشید یا رتبه خوبی نداشته باشید، پتانسیل جذب تعداد زیادی از مخاطبینتان را از دست خواهید داد. از واضح ترین فاکتورها میتوان به فاصله مکانی فرد جستجو کننده تا کسب و کار و ارتباط دسته بندی کسب و کار با عبارت جست و جو شده اشاره کرد. این اطلاعات شامل نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و سایر توضیحات ضروری است. در این مرحله شما می توانید توسط گزینه Claim ثابت کنید که صاحب اصلی کسب و کار هستید و به این ترتیب اطلاعات مربوط را به درستی درج کنید. هرچقدر این اطلاعات کامل تر و دقیق تر باشد احتمالا قبول شدن کسب و کار شما توسط گوگل بالا تر است.
یک وب سایت بهینه شده برای فروش و سئوی محلی طراحی کنید، وب سایت رستوران شما باید پر از کلمات کلیدی مرتبط محلی و اطلاعات صحیح در مورد مکان شما مانند آدرس، مکان و منو باشد. دقت داشته باشید که اسم کسب و کار، آدرس و شماره تماسی که در Google My Business عنوان کردهاید با تمامی اطلاعات شما در سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا لینکدین یکسان باشد. دقت به چنین مواردی به مخاطب نشان میدهد که شما فردی قابل اطمینان هستید و هر زمان که بخواهد میتواند با شما در تماس باشد. پاسخگویی مناسب به مخاطب و رفع نیازهای او در کمال صبر و حوصله باعث افزایش اعتبار و ثبت نظرات خوب خواهد شد که نتیجهاش بهبود رتبه در گوگل است. در نهایت، سئو محلی برای کسبوکارها یک سرمایهگذاری طولانیمدت است که نیاز به توجه و بهروزرسانی مداوم دارد. با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل مپ و پیادهسازی استراتژیهای بهینهسازی محلی، کسبوکار شما میتواند در میان رقبا برجسته شود و سهم بزرگی از بازار محلی را به دست آورد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/