فیلم سینمایی قورباغه 2022-03-14
سریال قورباغه؛ با بازی گو مین شی ژانر دلهرهآور آسمونی
نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینى، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار، مهران غفوریان، هومن سیدی، محمدامین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، نوید پورفرخ. نفوذ به ظاهر بیعیب و ایراد رامین به ذهن و زندگی نوری،سروش، آباد و بقیه آنقدر سطحی و ساده است که اگر در انتها به موفقیت ختم شود باعث تعجب خواهد شد. قسمت قبلی سریال قورباغه رویارویی نوری در کنار شمس آبادی را دیدیم که احتمالاً تبدیل به نقش منفی اصلی سریال خواهد شد. مریضی ذهنی او احتمالاً باعث بشود تا او تمام چیزها را از ملاقاتش با نوری بهخاطر داشته باشد و برعکس مابقی قربانیان نوری به هپروت نرود. در این میان اما چه بر سر رامین با آن نقشهی پر از عیب و ایرادش خواهد آمد؟ چیزی است که باید منتظرش باشیم. قسمت پنجم سریال قورباغه از جهات بسیاری میتوانست نقطه عطف بزرگی برای این سریال باشد چرا که با تصمیمگیری سادهای حول این مسئله که کارگردان چقدر قرار است پلات اصلی را توضیح داد و به چه میزان این کار را بکند به یک سریال خوش ریتم یا بدون ریتم تبدیل شود.
نقد قسمت چهارم سریال قورباغه: بوی نارنج گندیده
مثلا داستانی که رامین ادعا میکند بارهای برای پلیس گفته است و پلیس هم حرفش را به راحتی باور میکند در کنار ادعای شخصیتهای دیگر راجع به بلد نبودن رانندگی دوست رامین که برایش پاپوش دوخته است همچنان سست و برای گذار از موقعیت سرهم بندی شده است. در کنار این مسئله فرم چندگانهی سریال و همچنان جای پا ننهادن در یک فرم قالب باعث شده است که اپیزودهای سریال چندپاره بنظر برسند و تعلق خاطری به یک اثر مستقل نداشته باشند. هرچند که هنوز برای ابراز چنین حسی زود بنظر میرسد اما به زعم نگارنده شکل گیری فرم در روایت و اجزای بصری اساسا به زمان زیادی نیاز ندارد. حتی ده دقیقهی ابتدایی سریال قادر به بیان این مسئله خواهد بود که چه میزان فرم پردازی در دست کارگردان بوده است و چه میزان به شانس و کلاژ محول شده است. قورباغه درست مثل تیتراژ ابتداییش هیجان انگیز، زیبا و در ظاهر منسجم مینمایاند که بعد از چند بار دیده شدن خودش را لو میدهد.
اینکه سرانجام این رابطه میان نوری و رامین چطور پیش خواهد رفت تا حد زیادی مشخص است اما با اینحال ورود رامین به محدودهی امن نوری آن هم به این سادگی بازهم قدمی اشتباه در پیش برد داستان است که منجر به تضعیف بیشتر پایههای سریال قورباغه خواهد شد. از گروه بازیگران درخشان قورباغه نیز نباید غافل شویم؛ ترکیبی از بازیگران شناختهشده و باتجربه و بازیگران گمنام که به درستی هر کدام در جا و نقش مناسب خودشان قرار گرفتهاند. حداقل سینما و تلویزیون هالیوودی را خوب میشناسد و قورباغه هم سیر استاندارد کارهای قبلی خودش است. این بار اما در قالب سریالی دست به گزینش موقعیتهای و قصهای شده است که هنوز نمیدانیم میتواند از پس آن بربیاید یا نه. در ادامهی این خبر برای شمس آبادی، نوری نیز خبری مبتنی بر مطلع شدن پلیس از قتل سروش به گوشش میرسد.
دیدگاه های کاربران
فیلمنامه نویسان سریال قورباغه تلاش کرده اند تا مشکلات جامعه و معضلات اجتماعی را در لایه های پنهان و آشکار فیلم دخالت دهند. آیا شما از طرفداران فیلمهای هومن سیدی هستید ؟ به نظر شما قورباغه چگونه سریالی بود؟ شما میتوانید نظرات خودتان را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. سریال قورباغه که پروانه ساخت و پخش را از وزارت ارشاد دریافت کرده بود، توسط ساترا، بازبینی مجدد و برای زیر 18 سال ممنوع شد.
این کی- درامای هیجانانگیز چند روز گذشته منتشر شد و توانست نمرات بالایی دریافت کند. با نقد سریال قورباغه 2024 بررسی خواهیم کرد که آیا این سریال ارزش دیدن دارد یا خیر. شما میتوانید به انتخاب خودتان سریال قورباغه را با زبان اصلی همراه با زیرنویس فارسی تماشا کنید. پیاسارنا یکی از رسانههای محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمیهای قصهمحور است که در حوزههای بازیهای ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت میکند. رسانه پیاسارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانههای فارسی زبان دنیا بپیوندد.
دولتشاهی متولد 16 مهر 1358 در تهران است و در سال 1380 با نمایش «نیمروز خوابآلود» به کارگردانی آیت نجفی وارد عرصه بازیگری شد. اولین حضور سحر دولتشاهی در سینما در سال 1384 و با فیلم «چهارشنبهسوری» به کارگردانی اصغر فرهادی بود. در سالهای اخیر او در فیلمهایی مانند «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و محصول سال 1396 و «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی و محصول سال 1396 حضور داشته است.
در این قسمت هم درست مثل قسمتهای پیشین اتافاقات ناگهانی و به فرم قصههای پریان رخدادهای ناگوار سر راه قهرمان فیلم سبز میشود و او نیز به روشهای از پیش تعیین شدهای که نویسنده برای آن نوشته است. طبق معمول سریال با مونولوگی از طرف رامین آغاز میشود که تزئینی است و نه آنقدر به خاطر میماند و نه آنقدر مهم است و سپس مستقیما متوجه میشویم که از قضا! ساخت و پرداخت بخش پایانی اپیزود در نوع خودش آنقدر جذاب کار شده است که مخاطب را برای قسمتهای بعدی هیجان زده نگه دارد با اینحال اما حال و هوای دئوس اکس ماکینا گونهاش برای ایجاد کلیف هنگر این پایان بندی را کمی تضعیف میکند. در هرحال سریال قورباغه اثری سرگرمکننده و خوش ساخت است که نمونههای کمتری در ایران از آن وجود دارد. ساخته شدن چنین آثاری، هرچقدر بد و به هر میزان غیر اصیل باشند در نهایت به بسط سلائق سینمایی و به روز شدن ذائقهی مخاطبین ایرانی کمک خواهند کرد.
می توان پیش بینی کرد که قورباغه با ورود بازیگران مطرح دیگری به داستان سریال جذاب تر هم می شود. سریال قورباغه به شیوه ای جدید تصویربرداری شده که تا قبل از این نظیر آن را در سینمای ایران کم تر دیده ایم. می توان گفت که این سریال کاملا متناسب با هوش و ذکاوت مخاطب دنیای مدرن ساخته شده است.
در یک فلش بلک نامعلومی هم در میانهی این آغاز و پایان به برههی آشنایی لیلا و شمس میرویم که چطور شد لیلا به همسری شمس آبادی درآمد. سریال قورباغه در نهمین قسمت خود همچنان گام در جهتی برمیدارد که در قسمتهای قبلی خود معین کرده است. رامین که در قسمت قبل تهدید شدنش را توسط نوری دیدیم درحالیکه میخواهد ویلای او را ترک کند دوباره به داخل فراخوانده میشود.
قسمت سریال قورباغه درست در دنبالهی قسمت قبل دنبال میشود با مونولوگهایی که دیگر کارکردشان را از دستدادهاند و بهتر است از بعد آن شروع کنیم. یعنی کمی بعدتر از جایی که رامین از احترام و قدرتنمایی نوری صحبت میکند. بار مواد نوری به سلامت به بندرگاه میرسد و لیلا در میانهی راه مشت رامین را باز میکند اما نوری همچنان تصمیم میگیرد تا با نقشهای که رامین برایش تنظیم کرده جلو برود. با اینحال این مسئله مطرح میشود که اگر لیلا پیشتر به نوری سم خورانده است پس چه لزومی داشت رامین را لو بدهد تا به سمت کشتی شمسآبادی بروند؟!
به همین سادگی مسیر برای او باز میشود تا مسیر سریال از خط اصلیاش خارج نشود و نویسندگانش بهزحمت نیفتند. ماجرای نوری و ورود رامین به اقامتگاه او در این قسمت ادامه پیدا میکند و همانطور که از قسمت قبلی مشخص شده بود به خصومت رامین نسبت به نوری و خانوادهاش بیشتر پی میبریم. این که چه مسئلهای مولد این تنفر است هنوز مشخص نیست و بنظر هم نمیرسد که تا انتهای سریال دلیل درامایتک مستندی وجود داشته باش.
قانون نانوشته و پیشفرضی میان سازندگان سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران وجود دارد، درباره اینکه مخاطبان سریالها چیزی غیر از ملودرام و کمدی را تماشا نمیکنند. نکته اینجاست که هنوز این فرض و باور به صورت درست و حسابی به چالش کشیده نشده و اگر در ژانرهای دیگر هم اثری تولید شده، شاهد سریال متفاوت و قدرتمندی نبودهایم. سریال جدید و پرسروصدای قورباغه که پس از دو سال بالاخره به نمایش درمیآید و تجربهای در حوزه ژانر محسوب میشود، جدیترین چالشی است که تاکنون در این حوزه داشتهایم. خلاصه داستان قورباغه – فصل ۱ قسمت ۱۴| ۵۴ دقیقهقراره همه اونجوری داستان رو تموم کنن که به نفعشون باشه. روایهای قابل اعتماد در سینما چند خصلت مشخص دارند که از آن چهارچوب خارج نمیشوند. قورباغه بر خلاف اثر قبلی هومن سیدی، خشم و هیاهو از راوی قابل اعتمادی استفاده میکند که تنها نقطه نظرهای فیلمنامهاش را جابجا میکند تا به کشف حوادث برای مخاطبش برسد.
[سریال قورباغه فصل 01 قسمت 15- قسمت پایانی]
سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی از سریال های شبکه نمایش خانگی است. قسمت هایی از سریال قورباغه بنا به داستان آن در خارج از کشور فیلمبرداری شده اند و از وبسایت دانلود فیلم قابل دانلود می باشد. هومن سیدی بعد از بازی در سریال گلشیفته اعلام کرد که دیگر قصد بازی در هیچ سریال نمایش خانگی را نخواهد داشت کارگردانی این سریال را به عهده گرفته است. شروع این فیلم در شهرک اکباتان است که صابر ابر در همان لحظات ابتدایی فیلم وارد صحنه می شود و با دوستان خود تصمیم می گیرند که با دزدی از یک فرد پولدار بارشان را ببندند. با ورود به خانه آن شخص پولدار که نقش آن را نوید محمد زاده بازی می کند، داستان رنگ و بوی عجیبی به خود می گیرد،چرا که به آن ها دستور می دهد تا یکدیگر را بکشند و آن ها هم این کار را انجام می دهند.
دانلود سریال رویای نیمه شب
اما از طرفی گویی فرآیند غیر قابل اعتماد بودن روایت پیش از شروع نگارش فیلمنامه آغاز شده باشد چرا که هیچ موقعیتی در سریال وجود ندارد که شخصیتها از غیر قابل اعتماد بودن روایت،جهان راوی و شخصیت رنج نبرند. در طرف دیگر ماجرا همچنان تقابل رامین و سروش وجود دارد و سروش که نقطه ضعف به دست رامین داده است حالا در کنار او به سمت ویلای نوری حرکت میکند تا طبق نقشهی رامین نوری را شکست دهند. سروش شخصیتی احساساتی و برونگرا دارد که به ظاهر راحت خام میشود اما ابدا در مقابل زورگویی و پر رویی عقب نمیکشد.
این سریال مجموعهای بزرگ خوش ساخت است که نسبت به سایر سریالهای خانگی تفاوت دارد. از لحاظ تکنیکی و فنی تا به این جای کار، آزاردهندهترین اتفاق ممکن در سریال قورباغه، دوربین است. در نهایت قورباغه برای پیشبرد داستانش نزدیک به 350 دقیقهی دیگر وقت دارد. (چیزی نزدیک به 6 ساعت و تقریبا برابر با 3 فیلم سینمایی) با توجه به اینکه سازندگان به پتانسیلهای شکل گرفتهی موجود تا این قسمت پشت پا زدهاند باید دید که چه سرنوشتی برای شخصیت اصلی سریال یعنی رامین در نظر گرفته شده است.
? دانلود سریال قورباغه قسمت 11 – یازدهم
همینطور هرازگاهی اتفاقات قتل سالها قبل را در یک مهمانخانه بازگو میکند و بیننده شاید در قسمت اول کمی گیج شود. از معروفترین سریالهای گو مین شی میتوان به سریال خانه شیرین ۱، سریال خانه شیرین ۲ و سریال خانه شیرین ۳ اشاره کرد. لی جونگ اون بازیگر سریال خانم شب و روز دیگر بازیگر این سریال میباشد. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی سریال کرهای قورباغه (아무도 없는 숲속에서) بپردازیم.
محمدزاده برای اولین بار با فیلم «آن دو» به کارگردانی بهروز قبادی در سال 1387 وارد دنیای سینما شد. در سال 1394 او در فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی بازی کرد و استعدادش مورد توجه همگان قرار گرفت. از آخرین فیلمهای محمدزاده میتوان به «متری شیش و نیم» و «سرخپوست» اشاره کرد.
بخش پایانی سریال برعکس قسمت اول کمتر شوکه کننده است و کمی از سوالهای مطرح شده میکاهد. اما با اینحال نیز بیدقتی نهفتهای در سکانس پایانی سریال قورباغه وجود دارد که از ابتدای این اپیزود در جریان است. قورباغه اساسا نماد پرش و جهش به سوی دنیایی ناشناخته و پیشرفته است که به سریالهای دیگر ایرانی تلنگر میزند که از ورطه تکرار و ابتذال به سمت نوآوری در ایده و کیفیت در اجرا حرکت کنند. بهترین سریال های زامبی محور 2025 با داستانهای مهیج و شخصیتهای جدید، طرفداران این ژانر را به دنیای پساآخرالزمانی پر از هیجان و ترس میبرند. بهترین سریال های جنایی 2025 با داستانهای پیچیده، تعلیق نفسگیر و شخصیتهای مرموز بازمیگردند و اگر عاشق رازآلودگی هستید، این فهرست را از دست ندهید. اگرچه این روش روایت در ابتدا ممکن است کمی گیجکننده به نظر برسد، اما سریال بهنوعی موفق میشود که مخاطبان را به سرعت در تمایز دادن بین گذشته و حال یاری دهد.
نقد قسمت هشتم قورباغه: جهت یادآوری، امروز قرار داری.
این رسانه در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ثبت شده و تمام محتوای موجود در سایت نما تی وی متناسب با فرهنگ خانوادههای ایرانی است. فیلم و سریال های خارجی به صورت بازبینی شده هستند و در صورت نیاز صحنه های غیراخلاقی به صورت حرفه ای سانسور میشوند. مرگ نسبتا تحقیر آمیز نوری و لیلا قبل از آنکه فرصتی پیدا کنند تا قدرتنمایی درخوری از خودشان ارائه دهند منجر به خالی شدنِ زود هنگام هیجانات میشود. آنقدر که حتی اهمیت رامین را از بین میبرد و قسمت بعدی (که قسمت پایانی نیز خواهد بود) احتمالا اضافهکاریهای زیادی نیز داشته باشد. اینکه چرا در تمام موقعیتهای سریال از این پودر استفاده نمیشود بدیهی است چون عناصر دراماتیک توسط این تَک عنصر قدرتمند از بین خواهند رفت و آن وقت دیگر چیزی برای دراماتیزه شدن وجود نخواهد داشت. اما این دلیل که چرا هیچکس وقتی دستش به این مواد میرسد از آن در لحظهی نخست استفاده نمیکند اتفاقی نیست که در روایت سریال توجیه درست و منطقی پیدا کرده باشد.
شخصیت او پتانسیل انجام دادن چنین کاری را ندارد و المانهای شخصیتیش به گونهای نوشته شده که از تبدیل شدن به چنین شخصیتی جلوگیری میکند. اینکه رامین مدام تلاش میکند با تهدید و زورگیری کارهایش را جلو ببرد چیزی جز امر تحمیل شدهی نویسنده را با خودش به همراه ندارد. دوم آنکه هر شخصیتی چه واقعی و چه داستانی با هر درجه از هوشمندی میداند که وقتی سلاحی با این قدرت بدست میآورد نباید آن را دو دستی تقدیم به هر رقیب محتملی بکند. اینکه رامین از فرانک «درخواست» میکند برایش انگشت را آزمایش کند همانقدر احمقانه است که اگر نوری در قسمت اول سریال قورباغه از جواد و دوستانش «خواهش میکرد» به خودشان شلیک کنند. این شاید بزرگترین نقص این قسمت سریال قورباغه و پاشنهی آشیل کل سریال باشد چرا که حوادث قسمتهای بعدی را به صورت دومینو وار تحت تاثیر قرار خواهد داد.
زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۰
صنعت تلویزیون در برهههای مختلفی در ضدیت با سینما و در برهههای مختلفی در نجات آن شتافتهاست. حالا هم در زمانهای که سینمای ایران ورشکسته و انحصاری شده است؛ سریال قورباغه شاید کورسوی امیدی باشد برای مخاطبین دوستدار سینما و تلویزیون تا شاید بتوانند از پارهی ایرانیزه شده و تلفیقیِ آثار جهانی لذت ببرند. هر اثر نیازمند کامل بودن در خودش است و برای لذت بردن از آن (در اغلب اوقات) نباید نیازی به سنجاق شدن به چیزهای دیگری داشته باشد. هومن سیدی با ساختههای قبلی خودش مثل خشم و هیاهو، مغزهای کوچک زنگزده و … به خوبی نشان داد که بازیِ الهام گرفتن و نه تقلید کردن، ارجاع دادن و نه دزدی کردن را خوب بلد است.
که خشم ناشی از این سوء استفاده منجر به ارتکاب قتل همسر و فرزند شمس آبادی میشود. خشمی که بعدتر خود لیلا آن را به فواد معطوف میکند و باعث میشود شمس آبادی به زندان بیفتد. در پایان قسمت قبل متوجه شدیم که لیلا، به طرز غیرقابل باوری همسر شمس آبادی است و در واقع او شمس را به این سمت و سو هل داده که به سراغ نوری برود و از او بخواهد که برایش رضایت بگیرد. در یک سکانس ابتدایی و انتهایی بسیار طولانی صحبتهایی میان شمس و لیلا رد و بدل میشوند که نشان از یک رابطهی مریضگونه دارند. سرانجام کار لیلا از همینجا مشخص است و نابالغیش در تک تک دیالوگهایش با نوری جای گرفته است.
یونا متولد 23 اسفند 1388 در تهران است که با سریال «بچهمهندس» در بین مردم معروف و حتی محبوب شد. او همچنین در دو فیلم «قصر شیرین» و «نقطه کور» هم به ایفای نقش پرداخته است. همچنین داستان قورباغه در مناطق پایین شهر اتفاق افتاده و جدا از این موضوع بخش هایی از سریال ایرانی در سایر نقاط دنیا نظیر تایلند رخ میدهد. پیش بینی می شود قورباغه با توجه به داستان جذاب و پر کشش و بازیگران جوان و سرشناسی که دارد با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه شود و سریالی جوان پسند باشد.
همچنان در اکثر موقعیتهای سریال همگی از استفاده در این پودر جادویی، خودداری شدیدی میکنند تا جایی که نوری به هنگام رویارویی با نگهبان ساختمان در ابتدا فقط تهدید به استفاده از پودر را میکند و ترجیح میدهد نقشهاش را با تفنگ اسباببازیش جلو ببرد. رامین که از این مسئله شگفت زده و خوشحال است در پی راهی برای کشف این ماده است و این کار را به بدترین، احمقانهترین و بیمنطقترین حالت ممکن انجام میدهد. از طرفی نیز پلیس آگاهی برای اتفاقاتی که در قسمت اول افتاده، همچنان به دنبال رامین است و بخشی از اتفاقات این اپیزود سریال قورباغه را به درگیری با پلیس و به اصطلاح کارآگاه داستان میگذراند. این مسئله که رامین چطور و چگونه از انگشت در مقابل دشمنها و موانع سر راهش استفاده کند طبیعتا برای آنکه موجب لوس شدن داستان و ساده انگاری ان نشود باید مقدار بسزایی تعدیل شود. اما انتخاب فیزیک اشتباه برای شی مورد نظر (اینجا انگشت) موجب شده است تا تمامی قضاوتهای رامین برای استفاده از این ماده مورد نکوهش قرار بگیرد، چرا که تقریبا در صد درصد مواقع رامین قادر به استفاده از انگشت هست اما به طرز عجیبی دست به اینکار نمیزند.
حال و هوای گنسگترگونهی سریال و شخصیتهای فانتزیش بیشتر از هرچیز یادآور شخصیتهای بازیهای ویدیوئی چون GTA است و کمی هم تنه به تنهی برکینگ بد میزند. از دیگر بازیگران سریال قورباغه میتوانیم به فرشته حسینی متولد 6 اردیبهشت 1376 اشاره کنیم. این بازیگر جوان که ملیتی افغانستانی-ایرانی دارد، پیش از این در فیلمهایی مانند «رفتن»، «شکستن همزمان بیست استخوان» و «سونامی» حضور یافته است. از دیگر ویژگیهای سریال قورباغه خوب است به فضاسازیهای آن اشاره کنیم.
ضعفها و لایهی بدون پایبست ماجرای انگشت به مرور خودش را لو میدهد و با توضیحات بیشتر ظاهر خوش رنگ و روی داستان رامین، نوری و دوستانش را خدشه دار میکند. رامین هم صندوق عقب ماشینی که از نوری و همدستان خلافکارش را گرفته خوب نگشته! (یا اصلا نگشته) و انگشتی بریدهای در ماشین پیدا میشود که پاسخهای تمام سوالاتمان در آن است و به همین دلیل مستقیم داستان فلش بک میخورد به سال اتمام جنگ ایران و عراق! در نگاه اول این قسمت همچون قسمتهای قبلی جذاب مینمایاند اما مشکلات عدیدهای از جمله نبودن فکر مستقل برای شخصیتها و عدم هماهنگی ریتم درونی و بیرونی سریال برای تزریق اطلاعات به مخاطب این جذابیت را هر قسمت بیشتر از قسمت پیش میکاهد.
با این وجود، همین که سریال قورباغه نشان داده که قرار نیست صرفا تقابل رامین و نوری را در طول فصل اول ببینیم، این خود نشانهی خوبی است. فعلا سریال قورباغه حول محور یک مثلت میچرخد؛ نوری، رامین و شمسآبادی. این وسط چه کسی قربانی خواهد شد و چه کسی پیروز، عاملی است که فاز جدید داستان، بر این پایه استوار شده است.
اما سریالهای بسیاری از عدم انسجام در پیوست زمان حال با گذشته رنج میبرند چرا که ذهن انسان زمان را به صورت خطی تجربه میکند و گسست زمان در سادهترین حالتش (که اینجا فلشبک محسوب میشود) تبدیل به امری دشوار و غلط انداز خواهد شد. اتفاقی که در چندین سال پیش رخ داده است در سینما میتواند به چند ثانیه یا چند دقیقه قبل خلاصه شود و همین نکته منجر میشود تا نویسندگان چند سال را با چند روز یا چند ماه اشتباه بگیرند. شخصیتی که در همان حضور کوتاه چند دقیقهایش به گونهای ساخته و پرداخته شده بود که هیچ تناسباتی با قسمت ششم ندارد. نوری مستاصل، ضعیف و سر به زیر مینمایاند و دیگر خبری از آن شخصیت قدرتمند ابتدایی سریال نیست. نوری هر آنچه که رامین برایش تعریف میکند را با کمی تعلل میبلعد و باور میکند.
سکانس آغازین فیلم با مونولوگی از وینز شروع میشود و پایانش نیز همینطور، با این تفاوت که وینز ابتدای فیلم با وینز در انتهای فیلم برای مخاطب یکسان نیست. تنفر بیش از حد وینز و دوستانش از پلیس، دغدغهها، آرزومندیها، شیطینتهایشان در سفر قهرمانانهشان رنگ و بویی از جنس شورش و کله شقی میدهد. هومن سیدی متولد ۱۳۵۹ در رشت کارگردان، فیلمنامهنویس و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایرانی است. زوج هومن سیدی و نوید محمدزاده در سال های اخیر باعث به وجود آمدن آثار پر مخاطبی از جمله فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» شده است. این سریال، چهارمین همکاری نوید محمد زاده با هومن سیدی بعد از فیلم های «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ زده» است. تا همینجای کار سیدی در خلق قهرمانی خاکستری به خوبی عمل کرده است اما از طرف دیگر همچنان بی دقتی در جزئیات کوچک باعث میشود تا سیر داستان برای تفکر دوباره راجع به آن آنچنان مستحکم بنظر نرسد.
نقد سریال کره ای قورباغه (The Frog
متاسفانه اکثر وقت این قسمت صرف دزد و پلیسبازیهای بیهودهای میشود که میان رامین و پلیس اتفاق میافتد. بیست دقیقهی ابتدایی این قسمت به راحتی قابل حذف شدن هستند، بدون آنکه کوچکترین اطلاعات مهمی از دست برود. ساختارهای بینامتنی و میان ژانری که اغلب فیلمها و سریالهای ایرانی از فیلمهای ژانر سراسر جهان به عاریت میگیرند به همان سرعتی که شمایلی خوشایند از خود بروز میدهند، از هم فرومیپاشند. زبان، یکی از این مسائل است که تا زبان بصری و حتی زبان بدن بازیگران یک سریال پیش میرود و باعث شده تا کنشمندی شخصیتها، گرهگشایی داستان و گره افکنیهایش به مشکل بخورد. سریال قورباغه اما با پلاتی تقریبا عین به عین چنین سفر قهرمانیای را برای قهرمانش رقم نمیزند و گویی ذوقزدهی شباهتهای داستانیاش میان پاریس و تهران قصهاش شده است.
او دیپلم گرافیک دارد و با حضور در کلاسهای بازیگری به دنیای بازیگری و سینما راه پیدا کرده است. سیدی در سال 1383 با فیلم «یک تکه نان» به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد. 6 سال بعد، یعنی در سال 1389 او اولین فیلمش را با نام «آفریقا» ساخت.
سریال قورباغه در قسمت ششم خود بیش از تمام قسمتهای قبلی خود روند نزولی در روایت، ساختار دراماتیک و شخصیتپردازی را سیر میکند. اگر مشکلات عدیدهی فیلمنامهای را در نظر نگیریم، حالا میتوان با اطمینان گفت که مشکلات قسمت ششم از همان قسمت ابتدایی وجود داشتند و بعد از قسمت ششم نیز پر رنگتر خواهند شد. این مشکلات از جنس خرابیهای پایبستهای خانهای در حال ساخت هستند که هرچقدر بر وزن خانه افزوده میشود، پایهها قدرتشان را بیشتر از قبل از دست میدهند. فرانک دوست دختر سابق رامین که انگار با یکدیگر سابقهی قدیمی دارند در آزمایشگاهی کار میکند که و رامین که این را میداند مثل قسمتهای پیشین و همان رفتارهای قبلی سعی میکند با تهدید و اخاذی کارش را پیش ببرد و فرانک را وادار کند تا انگشت را برایش آزمایش کند!
داستان سریال قورباغه نسبت به سریال های خانگی دیگر داستانی متفاوت تر دارد. برخی از سکانس های سریال، خارج از کشور فیلمبرداری شده و سکانس تیراندازی و درگیری جنایی بودن سریال را اثبات میکند. یک قصهی عاشقانه در تلفیق با تعقیب وسواسگونهی رامین برای بدست آوردن چیزی که از زندگیاش مهمتر میشود تنها در یک قسمت 60 دقیقهای ملموس نمیشود. قصهی یک دزدی که بعد تبدیل به انتقام شد و بعدتر تبدیل به بازیهای چندجانبهی چند طرف ماجرا مسیرش را خیلی خوب گم کرد تا نتواند ضربهی نهایی را آنطور که میخواهد به مخاطب وارد کند. پنهان نگاه داشتنِ نیت اصلی داستان زیر چندین لایهی مختلف قابل ستایش است اما در آخرین قسمت قورباغه آنطور نمایان میشود که انگار تنها در لحظهی آخر یاد نویسنده افتاده که هدف از خلق رامین در قصه چه بود و باید چه بلایی سرش بیاید.
{میهن پدیا مجله اینترنتی ایرانیان
|}در مقابل پلیس قادر به استفاده از آن است اما استفاده از آن را به وقتی موکول میکند که شاید بدترین زمان ممکن محسوب شود و در نهایت با ورود فرانک به داستان رامین شاهد سقوط استقلال فکری این شخصیت خواهیم بود. تنها ایراد قورباغه این است در مواجهه با ریتم نامتوازن داستانی دچار مشکل میشود. پخش سریال قورباغه از دی 1399 در شبکه نمایش خانگی آغاز شد و شما میتوانید قسمت های جدید این سریال جذاب را هر هفته دوشنبه از نما تی وی به صورت قانونی دانلود کنید. عبور از مرزهای ذهنی، کسب قدرت و ثروت و تغییر انسانها در شرایط با گذشت زمان بخشهایی از دغدغههای شخصیتهای روایتگر این سریال است؛ سه جوان ساکن اکباتان با یک اتفاق ساده وارد ماجرایی عجیب و پیچیده میشوند. خلاصه داستان قورباغه – فصل ۱ قسمت ۹ | ۴۶ دقیقههر چیز پیش پا افتادهای ساده نیست، همونطور که اولین مسیر، بهترین راهت نیست.
{نقد قسمت یازدهم قورباغه: او را در آتش بسوزان
|}ذهن انسان در حالت معمولی فرایند دیگری در شکل دادن یک قصه طی میکند و آن هم به این دلیل است که خودآگاهی خارج از ناخودآگاهی خودش را پیدا نمیکند. برای مثال شما اگر خوابی را برای کسی تعریف کنید که به نظر خودتان خیلی جذاب است و چفت و بست بسیاری دارد ممکن است چنین چفت و بستهایی برای او منطقی و ارگانیک بنظر نرسند. خواب دیدن فرآیند ناخودآگاهانهای است که سرار حس است و برای تعریف کردنش، نیاز است تا دیگری هم خواب ببیند. در ادامهی فلشبک قسمت قبلی، در قسمت یازدهم نیز به همان نقطهای بازمیگردیم که همه چیز شروع شد.
زیبایی کلاژ شدهای که بیربط است و در خدمت روایت و فرم اثر کار نمیکند، هرچقدر هم هیجان انگیز و نفس گیر باشد باز هم خودش را لو خواهد داد. با ورود هومن سیدی در نقش شمسآبادی به داستان، سریال قورباغه جان میگیرد. شخصیت شمسآبادی برخلاف کاراکترهای دیگر، هر چند که در بطن داستان تازهوارد است، پرداخت بهتری دارد. از انگیزههایش تا حدی اطلاع داریم و با اولین برخورد میتوانیم حس کنیم او چه ویژگیهای شخصیتی دارد.
قورباغه اما مسیر ساده و واضحی را پی میگیرد که در ادامه هم با توجه به ضعفهایی که در قسمتهای قبلی مشاهده کردیم سربلند از آن بیرون نمیآید. تا به اینجا متوجه شدیم که رامین انگشتی را پیدا کرده که بنظر مادهای رویش دارد. مادهای که نوری توانست در قسمت اول سریال قورباغه روی دوستانش به وسیلهی آن تاثیر بگذارد. خلاصه داستان قورباغه – فصل ۱ قسمت ۱۵اخر سریال| ۵۴ دقیقهقراره همه اونجوری داستان رو تموم کنن که به نفعشون باشه. سریال با مطلع شدن شمس آبادی از اتفاقی که در قسمتهای قبلی شاهدش بودیم آغاز میشود. یعنی جایی که فرانک (با بازی سحر دولتشاهی) به رامین دستور میدهد تا اینقدر سر چهارراه بایستد و پلک نزند تا کور شود.
احتمالا کاتارسیسی که هرگز شکل نگرفت، اینجا شکل میگرفت و منجر میشد تا برای یک بار هم که شده نوری را عمیقا، آنطور که رامین مدعیش میشود دوست داشته باشیم. از لیلا یک کودکی به تصویر کشیده میشود و یک بزرگسالی که با سروش بیرحمانه برخورد میکند و حسابی پشت نوری را گرم نگهمیدارد. لیلا همسر شمسابادی است از آن دست تصمیمات عجولانه و دم دستی است که صرفا برای گریز از موقعیت نگاشته شده است.
فیلم سینمایی لتیان
فیلم سینمایی کمدی ایرانی جدید
فیلم سینمایی لیبیدو
فیلم سینمایی کلبه
فیلم سینمایی لئون
فیلم سینمایی کره ای عاشقانه بدون سانسور
فیلم سینمایی لاو
فیلم سینمایی کودکانه
فیلم سینمایی لاک پشت های نینجا
فیلم سینمایی کره ای جدید