ارتقادی کمپین تبلیغاتی

طراحی کمپین تبلیغاتی ۱۲ گام موثر برای طراحی کمپین تبلیغاتی

اما موارد عنوان شده، کلیتی هستند که می‌توانند در مسیر طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی حائز اهمیت باشند. طراحی کمپین تبلیغاتی کیت کت با شعار تبلیغاتی ” Gimme a Break” همراه بود. در آن زمان یک آگهی تبلیغاتی در تلویزیون پخش میشد و موزیکی برای این کمپین طراحی شده بود که برای مخاطبان تا سالهای بعد بسیار خاطره انگیز و گوش نواز بود. کمپین جدید کیت کت سعی داشت استراحت کردن بعد از یک روز سخت ِکاری را به خوردن شکلات و لذت بخش بودنِ طعم آن مرتبط کند. این شعار در سال 2004 کنار گذاشته شد و به جای آن جمله‌ی ” Make the Most of Your Break” که ویرایشی از شعار قبلی بود جایگزین شعار تبلیغاتی کیت کت شد. در دوران رکورد بزرگ آمریکا که فروش جواهرات و الماس ها کاهش چشمگیری پیدا کرده بود، شعار این شرکت بیشتر از هر کسب و کار دیگری جلوه پیدا کرد.

برای مثال، مخاطبان هدف در این کمپین، ورزشکاران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به دویدن و تناسب اندام هستند. ویژگی‌های جمعیتی (مانند سن و جنسیت) و علایق مخاطبان بررسی می‌شود تا پیام‌های تبلیغاتی به بهترین شکل طراحی شوند. این نوع کمپین‌ها با همکاری افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شوند. برندها از قدرت و اعتماد اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند. این کمپین‌ها معمولاً با تکیه بر تبلیغات جذاب، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه طراحی می‌شوند تا مخاطبان را به خرید ترغیب کنند. در دنیای پرشتاب و رقابتی بازاریابی و تبلیغات، موفقیت یک کمپین به توانایی آن در طنین‌اندازی با مخاطبان، ایجاد تعامل معنادار و در نهایت دستیابی به اهداف بستگی دارد.

همانطور که کاوش خود را در مورد کمپین های تبلیغاتی به پایان می رسانیم، واضح است که خلاقیت، برنامه ریزی استراتژیک، و درک عمیق رفتار مصرف کننده اجزای ضروری برای موفقیت هستند. کمپین تبلیغاتی یا کارزار تبلیغاتی (Advertising Campaign) مجموعه‌ای از فعالیت‌های استراتژیک و هم‌راستا است که با هدف ایجاد تاثیرات بلندمدت بر روی رفتار و نگرش پرسونای مخاطب طراحی می‌شود. این کمپین‌ها شامل ترکیبی از تبلیغات، ترویج، روابط عمومی و فعالیت‌های دیجیتال است که به‌طور یکپارچه عمل می‌کنند تا پیامی خاص را به گروه هدف منتقل کنند. قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، درک عمیق از بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت دقیق نیازها، علایق و رفتارهای مشتریان به شما کمک می‌کند که پیام تبلیغاتی‌تان را به درستی تنظیم کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه هدفی را که می‌خواهید انتخاب کنید، میتوانید با استفاده از سوالات چه کسانی، چه چیزی، چگونه، چه زمانی، کجا، چرا و کدام به درک دقیق‌تری از چیزی که می‌خواهید برسید . برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا به ما پیام دهید یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس داشته باشید. اگر هدف شرکت شما دستیابی به افراد بیشتری بود، ارقام مربوط به میزان دسترسی کمپین شما می تواند به شما بگوید که کمپین چقدر موفق بوده است. اثربخشی کانال را در دستیابی به اهداف خود ارزیابی کنید و مواردی را که به دلیل محدودیت‌های زمانی یا بودجه محدود شده‌اند را حذف کنید. بله، اما اگر در بخش طراحی ایمیل وقت بیشتری بگذاریم احتمالا کمپین های ایمیل مان مناسب تر خواهد بود.

این برنامه رویداد های روزانه و وظیفه ی هر بخش تبلیغاتی را به طور دقیق مشخص می کند. پس از تعیین نحوه فروش محصول خود و فروش آن، می توانید اهداف خاص ساخت کمپین تبلیغاتی خود را ترسیم کنید. این ایده تعیین می کند که چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن ها را متقاعد کنید. قبل از اینکه بتوانید هر کمپینی را برنامه ریزی کنید، باید اهداف کلی بازاریابی خود را درک کرده و به طور خلاصه بیان کنید. اهداف SMART (خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع) را برای بهترین نتایج تعیین کنید.

این کمپین‌ها می‌توانند از طریق رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون, اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اجرا شوند. هدف اصلی از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی, افزایش آگاهی از برند, جذب مشتریان جدید و در نهایت افزایش فروش است. برای دستیابی به این اهداف، باید از روش‌ها و ابزارهای متنوعی برای جلب توجه مخاطبان و انتقال مؤثر پیام استفاده کرد. الودیتا با ارائه خدماتی مانند فروش بانک اطلاعات مشاغل، بانک موبایل مشاغل، و بانک ایمیل مشاغل، ابزارهایی حیاتی برای طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند در اختیار شما قرار می‌دهد. خدمات جامع و کاربردی الودیتا، راه‌حلی کارآمد برای دستیابی به مشتریان هدفمند و افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی شما است.

در این کمپین، شهرفرش با شعار «جا نمونید» و استفاده از تخفیف‌های ویژه و پیشنهادهای محدود زمانی، مخاطبان را تشویق به خرید فوری از فروشگاه آنلاین خود کرد. شهرفرش این کمپین را به‌صورت گسترده از طریق تبلیغات تلویزیونی، آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی اجرا کرد و با بهره‌گیری از تصاویری جذاب از محصولات با کیفیت، توانست توجه خریداران را جلب کند. این کمپین به‌ویژه در دوران حراج‌های ویژه و فصول پرتقاضا مثل نوروز و تابستان توانست فروش بالایی را تجربه کند و بر برند شهرفرش تأثیر مثبتی بگذارد. اهدافی مانند افزایش فروش، جذب مخاطبان جدید یا افزایش آگاهی از برند، باید مشخص و شفاف باشند. برای مثال، در طراحی کمپین تبلیغاتی یک برند نوشیدنی، هدف می‌تواند افزایش ۲۰ درصدی فروش در طول فصل تابستان باشد. یکی از روش های جدید طراحی و اجرای کمپین های گوگل ادز، استفاده از تبلیغات بازیافت شده یا RLSA است.

این کمپین‌ها بر پایه تولید ویدئوهای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه اجرا می‌شوند. ویدئوها می‌توانند در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک یا حتی وب‌سایت برند منتشر شوند. هدف اصلی این نوع کمپین‌ها جذب توجه مخاطبان و انتقال پیام برند به روشی جذاب و ماندگار است. این کمپین‌ها بر پایه استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل طراحی می‌شوند. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، برندها می‌توانند در نتایج جست‌وجوی کاربران جایگاه بهتری پیدا کنند و مشتریان بالقوه را به کسب‌وکار خود جذب کنند. هر برند و کسب‌وکاری باید بتواند مشتری را از وجود خود و محصولاتش آگاه کند .

به عبارت دیگر برای رسیدن به گروه هدف از پیش تعریف شده از چه کانال هایی باید استفاده کرد؟ در بازاریابی به این مرحله برنامه ریزی رسانه ای نیز می گویند. بسته به نوع کسب و کارتان، کمپین شما می تواند از چند هفته تا چند ماه را در بر بگیرد. بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی یا حتی یک تبلیغ خلاقانه در ایستگاه مترو می‌تواند فوق‌العاده باشد. تبلیغات ترکیبی که پیام یکسانی را از کانال‌های مختلف منتقل می‌کند، قدرت اثرگذاری شما را چند برابر می‌کند. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics و Social Media Insights به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد کمپین‌ها را بررسی کنید و داده‌های دقیقی درباره رفتار مخاطبان به‌دست آورید. محتوای خلاقانه و جذاب می‌تواند به شدت در جلب توجه مخاطبان مؤثر باشد.

برای مثال، کمپین‌هایی که حول مناسبت‌های خاص طراحی شده‌اند، اغلب با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند. با استفاده از ابزارهای تحلیلی می‌توان نتایج کمپین را بررسی کرد و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال کرد. این ویژگی به برندها کمک می‌کند که کمپین‌های خود را بهینه کنند و نتایج بهتری بگیرند. در مثال ما، محتواها در پلتفرم‌های انتخاب‌شده منتشر می‌شوند و تبلیغات هدفمند در موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی فعال می‌شوند. این کمپین‌ها نمونه‌هایی از روش‌های مبتنی بر ابزارهای تبلیغاتی مختلف هستند که برندها می‌توانند با توجه به نیاز و استراتژی خود از آن‌ها بهره ببرند.

البته هیچ هدفی در کمپین تبلیغاتی مهمتر از اطلاع رسانی به کاربران نیست. لازم به ذکر است که کمپین های سازمانی یک محصول خاص را تبلیغ نمی کنند، بلکه خود برند را تبلیغ می کنند. بنابراین، ارزش‌هایی که مؤسسه را شناسایی می‌کنند و آن چیزهای نامشهودی که آن را از رقابت متمایز می‌کنند، در درجه اول ترویج می‌شوند. هیچ دو کمپین مشابهی ندارند، بنابراین ضروری است که از همان ابتدا بر روی تعریف آنچه می خواهید انجام دهید تمرکز کنید. اگر ابتدا محصولی را که قرار است در بازار عرضه کنیم مطالعه نکرده باشیم، نمی توانیم در مورد ساختار یک کمپین صحبت کنیم. در اینجا باید عناصری مانند شهرت سرویس و نیازهایی که برای مشتریان برطرف می کند را در نظر بگیرید.

برندها در این کمپین‌ها از داستان‌سرایی و تصاویر و پیام‌های احساسی استفاده می‌کنند تا احساسات مخاطب را برانگیزند و بر ذهنیت آن‌ها تأثیر بگذارند. مخاطب هدف در این کمپین‌ها کسانی هستند که به‌دنبال تجربه‌ای عاطفی یا خاص از برند هستند. برخی کمپین‌ها با هدف تغییر نگرش مخاطبان یا تشویق آن‌ها به انجام رفتار خاص طراحی می‌شوند. برای مثال، کمپین‌های اجتماعی که به کاهش مصرف انرژی یا استفاده از محصولات دوستدار محیط‌زیست می‌پردازند، نمونه‌ای از این نوع کمپین‌ها هستند. این کمپین‌ها با ارائه مزایایی نظیر تخفیف‌های اختصاصی، برنامه‌های پاداش و تعامل در شبکه‌های اجتماعی، حس ارزشمندی را در مشتریان ایجاد می‌کنند. تمامی کسب‌وکارهایی که وب‌سایت اینترنتی دارند، می‌توانند از این نوع تبلیغات کمک گرفته و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند.

مرحله بعد از این طرح ریزی، آزمایش و بازبینی پیش از انتشار نسخه است. و پس از آن طرح‌ریزی برای گروه تولید؛ مرحله آخر که شامل کارهای تکمیلی است مرحله ارزیابی نام دارد. سنجش میزان تأثیرگذاری کمپین بر فروش، تصحیح خطاها، گسترش دادن برنامه و مقابله با رقبا و... تبلیغات آفلاین از طریق رسانه‌های ملی مختلف مانند مجلات، بروشور، تلویزیون، بیلبوردها و … است. شما می‌توانید از این طریق به طور مستقیم با حجم بسیاری از مخاطبان در تماس باشید. روزانه مخاطبان با حجم بسیار زیادی از تبلیغات در فضای مجازی روبرو هستند.

به شکل منظم، محتواهای آماده شده را در کانال‌ها منتشر کنید و به زمان‌بندی و بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید، پایبند باشید. در انتخاب کانال تبلیغاتی، باید سراغ موردی بروید که مخاطبان هدف شما، بیشتر در آنجا متمرکز هستند. البته، گاهی هم می‌توانید از چند کانال به طور همزمان استفاده کنید و رویکرد «بازاریابی اومنی چنل» را در پیش بگیرید تا تبلیغ شما، در دسترس مخاطبان بیشتری باشد. رسیدیم به سوال مهم مسیر آموزش طراحی کمپین تبلیغاتی؛ کجا قرار است تبلیغ کنید؟ انتخاب کانال مناسب برای تبلیغات، خیلی به مراحل قبلی که طی کردیم بستگی دارد. مثلا هدف دو کسب‌وکار ممکن است افزایش فروش باشد؛ اما پیام یکی از آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ارائه خدمات پشتیبانی بهتر به مشتریان و پیام دیگری، ارائه جدیدترین محصولات موجود در بازار باشد. پس این دو مورد را با هم یکی نکنید و روی هر کدام، جداگانه وقت بگذارید.

برای کمپین و فعالیت‌هایتان بازه زمانی مناسبی طرح کنید تا قابل پیگیری و اثرگذار باشد. این به معنای ارسال، انتشار اطلاعات و قرار دادن تبلیغات در کانال های تعریف شده است. بنابراین، اگر بودجه شما اجازه می دهد، باید همکاری با ارائه دهندگان خدمات خارجی را در نظر بگیرید تا منابع خود را ذخیره کنید و در عین حال از خلاقیت یک آژانس تبلیغاتی بهره مند شوید. از یک طرف، بودجه ثابت نقش مهمی در برنامه ریزی زمانی ایفا می کند، زیرا نمی توانید اجازه دهید به ویژه اقدامات گران قیمت به طور نامحدود اجرا شود. از سوی دیگر، تاریخ های ثابتی نیز باید در نظر گرفته شود، مانند تعطیلات یا تاریخ خاص عرضه یک محصول جدید.

این کمپین با شعار ساده و ملموس «میارم برات»، به شکلی خلاقانه نشان داد که مشتریان اسنپ می‌توانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، محصولات مورد نیاز خود را از هر نقطه‌ای دریافت کنند. استفاده از این شعار در تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی، باعث شد تا برند اسنپ در ذهن مخاطبان به عنوان یکی از پیشگامان خدمات آنلاین با تحویل سریع، ثبت شود. تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیام‌های جذاب، انتخاب کانال‌های مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است. همچنین، تجزیه و تحلیل نتایج و تعامل با مشتریان از دیگر عوامل کلیدی موفقیت در این زمینه به‌حساب می‌آید. با رعایت این اصول و روش‌ها، کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود بخشند و به نتایج مطلوب دست یابند.

با استفاده از تبلیغات آفلاین می‌توانید از تصاویر، صدا، رنگ و سایر ابزارهای حسی، تأثیرات قوی روی مخاطبان داشته باشید. هر تبلیغی خارج از فضای آنلاین مانند رسانه‌های چاپی، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و مواردی از این قبیل جزء کانال‌های تبلیغاتی آفلاین محسوب می‌شوند. با تبلیغات می‌توانید حتی توجه مخاطبان احتمالی را به سمت محصول و خدمات‌تان جلب کنید. از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه برای طراحی و ساخت تصاویر، ویدیوها و محتواهای متنی استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که محتوای تبلیغاتی شما به راحتی برای عموم مخاطبان قابل درک است.

علاوه بر آن از این طریق می‌توانید بازار هدف خود را هدایت کنید و نتایج مطلوبی به دست آورید.در این مطلب به بررسی اجزای کلیدی کمپین تبلیغاتی پر بازده و نحوه اجرای آن می‌پردازیم. راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق نیازمند برنامه ریزی دقیق، شناخت عمیق از مخاطبان، انتخاب استراتژیهای مناسب، طراحی محتوای خلاق و نوآورانه، و تجزیه و تحلیل مستمر است. این فرآیند نیازمند  تلاش و تعهد است اما با رویکردی منظم و تمرکز بر بهبود مستمر می توانید تأثیر قابل توجهی در بازار رقابتی امروز ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که هر کمپین باید به عنوان یک فرصت برای یادگیری و بهبود در نظر گرفته شود و با هر تجربه جدید دانش و مهارتهای شما در اجرای کمپینهای آینده افزایش مییابد. کمپین تبلیغاتی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و راهبردها اشاره دارد که به منظور ترویج و تبلیغ یک محصول, خدمت یا ایده طراحی می‌شود.

ایده این است که انتظار زیادی در مردم ایجاد شود تا آنها به تاریخ عرضه توجه کنند. اگر این کار به درستی انجام شود، شانس فروش مقادیر زیادی از محصول را در روزهای اول افزایش می دهد. کمپین های دولتی، کمپین هایی هستند که توسط دولت ها به منظور ارتقای مدیریت خود در دوره‌ی قدرت اجرا می‌شوند. ایده این است که تصویر آنها در جامعه بهبود یابد و پیروان بیشتری برای جنبش خود جذب کنند. چند بار این کلمه را شنیده اید؟ بدون شک، هر تبلیغاتی باید آن را تا حد کمال مدیریت کند، به خصوص در مورد مدیریت یک کمپین تبلیغاتی. برای همین مورد هم هست که ما قبلاً در مقاله دیگری، موثرتین روش تبلیغات ویدیویی را به شما معرفی کرده‌ایم.

به‌خصوص در فضای رقابتی امروز که هرکدام از بیزینس‌ها در تلاش هستند تا بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند. نحوه محاسبه هزینه تبلیغات کلیکی باعث می‌شود تا به‌ازای تعداد مخاطب جذب‌شده، هزینه پرداخت شود. چنین شیوه‌ای برای محاسبه هزینه، باعث شده تا میزان رضایت از نتایج کمپین بالا باشد؛ چراکه حتی اگر کاربران زیادی هم روی بنر کلیک نکرده باشند، هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود و از ضرر مالی جلوگیری به عمل می‌آید. علاوه‌بر این، این ویژگی باعث می‌شود مدیریت بودجه تبلیغات آسان‌تر شود. فرض کنید یک فرد چندین بار عبارت «خرید کفش ورزشی» را در گوگل جستجو کرده باشد؛ داده‌هایی که از این کاربر به‌دست آمده‌، نشان می‌دهد او به‌دنبال خرید چه محصولی است.

طراحی کمپین تبلیغاتی عضو جدایی ناپذیری از رشد هر کسب و کار به حساب می آید و می تواند به کسب و کارها در دستیابی به اهداف مختلفی مانند جذب مشتریان جدید و داشتن فروش بیشتر کمک کند. شما باید روی ساخت و توسعه کمپینی متمرکز شوید که مخصوص کسب و کار شماست و اجازه می دهد به اهدافی که در سر دارید دست پیدا کنید. در کمپین تبلیغاتی پربازده، تبلیغات باعث افزایش فروش و درآمدزایی کسب و کارتان می‌شود. با جذب مشتریان جدید، افزایش آگاهی از برند و تقویت تصویر برند در اذهان مخاطبان، می‌توانید فروش‌ و درآمد‌تان را افزایش دهید. کمپین تبلیغاتی را می‌توان مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی با یک استراتژی مشخص در نظر گرفت که اهداف موردنظر سازمان را از طریق انتشار پیامی در رسانه‌های مختلف برآورده می‌کنند. این اهداف ممکن است آگاهی مخاطب هدف از برند یا محصول باشد، یا افزایش میزان فروش یا حتی بهبود ارتباط با بازار و مخاطب هدف.

گفته می‌شود بهتر است کسب‌وکارها حدود 20 درصد فروش‌شان را برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کنند. از طرفی، وقتی که هدف‌تان مشخص باشد می‌دانید که چطوری و کی کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید. نقاط تماس برند به تمام لحظاتی اشاره دارد که مشتریان یا مخاطبان با یک برند تعامل می‌کنند. این تعامل می‌تواند در مراحل مختلف سفر مشتری رخ دهد، از آگاهی اولیه نسبت به برند گرفته تا خرید محصول و حتی پس از آن. تاچ پوینت‌ها نقش مهمی در ایجاد تجربه مثبت و تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مخاطبان دارند و برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی، توجه به آن‌ها ضروری است. کمپین «بازگشت به مدرسه» دیجیکالا یکی از کمپین‌های موفق این برند در فصول شروع سال تحصیلی بود که با هدف تشویق والدین به خرید آنلاین لوازم‌تحریر و محصولات آموزشی طراحی شد.

هدف این کمپین‌ها معمولاً کوتاه‌مدت است و از ابزارهای تبلیغاتی مانند تلویزیون، رادیو، تبلیغات آنلاین یا چاپ برای جلب توجه سریع و تأثیرگذاری فوری استفاده می‌شود. این کمپین‌ها بیشتر در پی نتایج آنی هستند، مثلاً افزایش فروش در یک زمان خاص یا معرفی یک محصول جدید. شناسایی اهداف و مخاطبان هدف یکی از عناصر حیاتی در طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق است. این فرآیند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا درک دقیقی از بازار هدف خود داشته باشند و بتوانند به بهترین شکل ممکن منابع خود را برای دستیابی به اهداف مشخص تخصیص دهند. با شناخت دقیق مخاطبان, شرکت‌ها می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای تدوین کنند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مثلاً اگر تبلیغی CTR پایینی دارد، پیام یا مخاطب هدف را تغییر دهید. بازخوردهای مشتریان منبع ارزشمندی برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی به‌شمار می‌روند. شرکت‌ها باید به‌طور مداوم بازخوردها را جمع‌آوری و تحلیل کنند تا بتوانند به تغییرات نیازها و ترجیحات مشتریان سریعاً پاسخ دهند. این فرایند انعطاف‌پذیری و ارتباط بهتر کمپین‌ها با بازار هدف را تضمین می‌کند و در نهایت منجر به افزایش اثرگذاری آن‌ها می‌گردد. به‌علاوه, این مسیر می‌تواند باعث افزایش رضایت مشتریان و تقویت رابطه آن‌ها با برند شود. انتخاب طرح مناسب برای کارت ویزیت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این کارت به نوعی معرف برند و فعالیت‌های شما خواهد بود.

بهترین زمان برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی چه زمانی است؟زمان مناسب برای اجرای کمپین به عوامل متعددی مانند صنعت شما، رفتار مخاطبان هدف، فصل‌ها و رویدادهای خاص مرتبط با محصول یا خدمات شما بستگی دارد. یک کمپین تبلیغاتی موفق باید در کانال‌هایی اجرا شود که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌هایی که هدف آن‌ها جوانان هستند، انتخابی هوشمندانه است. با رعایت این مراحل و یکپارچگی در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی، برندها می‌توانند به اهداف خود دست یابند و یک کمپین تبلیغاتی موفق ایجاد کنند. این کمپین‌ها به‌ویژه برای جذب مخاطب در بسترهای آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، جستجوگرها و وبسایت‌ها طراحی می‌شوند. هدف این کمپین‌ها معمولاً افزایش تعامل آنلاین و جذب ترافیک به وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین است.

البته مسلح وارد میدان شوید، سلاح شما دانش و استفاده از تجربه‌ی افراد متخصص در حوزه‌ی تبلیغات است. به همین خاطر است که ما «دوره‌ی جامع تبلیغات و مدیریت استراتژیک برند» را با تدریس آقای علیجاه شهربانویی، در آکادمی منظم ارائه کرده‌ایم. تبلیغات برنامه‌ای شامل استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار کردن فرآیند مناقصه برای تبلیغات PPC است. این استراتژی برای مشاغلی که به دنبال هدف قرار دادن مخاطبان خاص هستند مفید است. کمپین‌های تغییر نام تجاری معمولاً به‌ندرت تشکیل می‌شوند، ولی مانند تمام کمپین‌های دیگر به‌دنبال راهی برای جذب مخاطب بیشتراند .

بازاریابی Omnichannel شامل استفاده از چندین پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد نقاط تماس مختلف است. این استراتژی شامل اتصال تمام کانال های بازاریابی شما برای ایجاد یک فرآیند تبدیل یکپارچه برای مخاطبان شما است. اولین در لیست ایده های بازاریابی خوب ما این است که رویکردی انسان گرایانه به بازاریابی خود داشته باشید. مخاطبان شما از تعامل با شرکت های سرسختی که هیچ شخصیتی برای آنها ندارند خسته شده اند. آنها می خواهند با برندهایی ارتباط برقرار کنند که احساس می کنند افراد واقعی هستند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری