تحقیق کلمات کلیدی چیست
کیورد ریسرچ چیست؟ آموزش تحقیق کلمات کلیدی با زبان ساده! آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف
تحقیق کلمات کلیدی به روشهای امروزی و مدرن، اطلاعات بسیار زیادی درباره درخواستها و نیازهای مشتریان را برای شما فراهم میکنند. متوجه شوید که مخاطبان از جستجوی کلمات کلیدی در زمینه کاری شما چه قصد و هدفی دارند و این اطلاعات را نیز به فهرست کلمات کلیدی که پیشتر ساختهاید، اضافه کنید. بیشتر اوقات استراتژیهای سئو باید در راستای پاسخ دادن به پرسشهای کاربران یا ارائه بهترین راهحلها برای مشکلات آنها باشد. افراد زمانی تصمیم میگیرند عبارتی را در موتورهای جستجو وارد کنند که به مشکلی برخورده باشند و هر نوع سؤالی، به پاسخ مختص خودش نیاز دارد. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست!
این موضوع تا حدی درست است؛ استفاده از عبارات کلیدیای که دقیقا منطبق با جستجوی کاربران هستند، از نظر یک متخصص سئو مهمترین عامل در رتبهبندی وبسایتها نیست. بلکه هدف اصلی، کلمه کلیدی است و اینکه آیا یک محتوای ارزشمند برای آن کیورد وجود دارد یا نه. کیورد ریسرچ بینش ارزشمندی به شما میدهد که دریابید مخاطبانتان چه سوالاتی را در گوگل جستجو میکنند. بینشی که از این طریق به دست میآورید، میتواند به استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی شما کمک زیادی کند. با این حال، ممکن است خود کلمه کلیدی به اندازهای که تصور میکنید، برای سئو مهم نباشد.
«فاصله تهران تا بوشهر»، «علائم زخم معده»، «روشهای نوشتن یک بلاگ پست جذاب» و… این جملات یا کلمات، کیورد هستند! کلمه کلیدی همان کلماتی و عباراتی هستند که ما برای به دست آوردن اطلاعات در یک زمینه خاص، آنها را در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر، جستجو میکنیم. تحقیق کلمه کلیدی یکی از کارآمدترین روشها برای کاهش هزینههای تبلیغاتی و جذب ترافیک ارگانیک است. تبلیغات پولی، هرچند میتوانند به سرعت ترافیک را به سایت شما هدایت کنند، اما هزینهبر و موقتی هستند. در مقابل، ترافیک ارگانیک که از طریق تحقیق و استفاده مؤثر از کلمات کلیدی جذب میشود، نه تنها پایدارتر است، بلکه میتواند در طولانیمدت هزینههای تبلیغاتی را بهطور چشمگیری کاهش دهد.
درج کلمات کلیدی متفاوت اما درعینحال مشابه که به کلمات کلیدی LSI نیز معروف هستند. با استفاده از کلمات کلیدی LSI، صاحبان وبسایت میتوانند از جریمه شدن توسط گوگل برای پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنند. به عنوان مثال در تصویر زیر که بخشی از وبسایت شرکت BMW است میبینید که چگونه حتی یک برند معتبر برای اینکه رتبه بالاتری کسب کند، کلمه کلیدی Nuewagen را به صورت افراطی بکار برده است. در این مرحله باید کلمات کلیدی فهرست خود را اولویتبندی کنید، زیرا نمیتوانید همزمان به همۀ آنها بپردازید. میتوانید سؤالهایی از خود بپرسید و با توجه به استراتژی کلان بازاریابیتان، تصمیم نهایی را بگیرید.
استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا SEMrush میتواند به شما کمک کند تا کلماتی که مرتبط و پرجستجو هستند را شناسایی کرده و در استراتژی سئو خود به نحو احسن استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت جستجوی کلمات کلیدی در این وبسایت باید روی بخش Keyword Explorer کلیک کرده و کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید. در این بخش میتوانید به اطلاعاتی مثل نرخ کلیک و سختی کلمات کلیدی نیز دسترسی داشته باشید. KWFinder، یکی از بهترین و مفیدترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی محسوب میشود که دارای اطلاعات دقیق و باکیفیتی است. این ابزار، قابلیت نمایش کلمات کلیدی مرتبط و متفاوت را دارد و شما میتوانید آمار هر یک از آنها را بررسی کنید. همچنین در این ابزار، میتوانید کلمات کلیدی رقبای خود را نیز بررسی کنید و رتبه سایت خود را برای هر کلمه کلیدی به صورت روزانه پیگیری کنید.
پسازآن کلمات مرتبط با موضوع کاری خود را بر اساس آمارهای موجود از جمله میزان سرچ، ایمپرشن، سختی کلمه و طول آن مرتب کنید. دقت کنید که در انتخاب کلمات نباید صرفاً میزان سرچ را اولویت قرار دهید، بلکه باید سودآوری هر کلمه را مدنظر قرار دهید. پس از برگزاری طوفان فکری، میتوانید از گوگل برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید. اولین ابزار رایگانی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی به کار شما میآید گوگل است! شاید عجیب باشد، اما شما میتوانید تا حد زیادی کار خود را با این موتور جستجو پیش ببرید.
به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد. برای انجام این کار باید با علم و منطق تحقیق برای عبارتهای کلیدی آشنا باشید. برای مثال اگر میزان یا حجم جستجو برای یک عبارت، بسیار کم باشد، «مخاطبان راغب» (Leads) نمیتوانند تبلیغات یا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند و با بازدید از وبسایت، به مشتری تبدیل شوند. از طرف دیگر اگر کلماتی که انتخاب میکنید جستجوی بسیار زیادی داشته باشند، این امکان وجود دارد که صفحه شما اصلاً در «صفحه اول نتایج موتورهای جستجو» (SERP) ظاهر نشود. با ایجاد تعادل در انتخاب انواع مختلف عبارتهای کلیدی، میتوانید باعث موفقیت کمپینهای بازاریابی خود شوید. به طور معمول زمانی که افراد کار تحقیق کلمات کلیدی را شروع میکنند، روی کلمات کلیدی کوتاه متمرکز میشوند.
با دانستن این موضوع که کاربران، کلمات موردنظر خود را سرچ می کنند، سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا از روش تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند. یعنی از روش هایی استفاده می کنند که بفهمند کاربران در هر موضوع سایت بدنبال چه هستند و چه کلماتی را جستجو می کنند. یعنی پیش از شروع کار، کلمات کلیدی را تحقیق می کنند تا بتوانند استراتژی مناسب برای سئوی سایت خود در زمینه موضوع موردنظر تنظیم کنند. تحقیق کلمات کلیدی شامل فرآیند شناسایی، ارزیابی و انتخاب عبارات برای هدفگذاری در سئو و اولین قدم برای تدوین استراتژی است. برای رسیدن به ارزشمندترین کلمات باید 4 معیار اصلی را در نظر بگیریم که عبارتند از میزان جستجو، ارزش سرمایهگذاری، رقابت و درجه هدف کاربر از جستجو.
من به عنوان ویراستار و تولید کننده محتوا برای شرکت های تجارت الکترونیک، ارتباطات، بازاریابی آنلاین و تبلیغات کار کرده ام. اکنون، از طریق مقالات من در Tecnobits، سعی می کنم تمام اخبار و فرصت های جدیدی را که دنیای فناوری هر روز برای بهبود زندگی مان به ما ارائه می دهد، کشف کنم. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. با ابزار KWFinder میتوانید بهسادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی میشود. حالا شما لیستی از کلمههای کلیدی را در اختیار دارید که به شما کمک میکند روی موضوعات مناسب برای کسبوکار خود تمرکز کنید و از این طریق بتوانید پیشرفتهای کوتاه و بلند مدت به دست آورید.
استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ یکی از مهمترین مراحل تحقیق کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزارها شما میتوانید میزان سرچ و ایمپرشن ماهانه هر کلمه را پیدا کنید و با توجه به سختی و آسانی کلمات آنها را اولویتبندی کنید. تولید محتوا بایستی پیرامون آنچه کاربران می خواهند بیابند باشد، به عبارت دیگر مخاطب ما به سمت ما می آید. تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض استفاده از ابزارهای سئو می توانید بدانید چقدر آن موضوعات در بین مخاطبان شما محبوب هستند. کیورد ریسرچ فرآیند منظمی است برای پیدا کردن عبارتهایی که کاربران سرچ میکنند. در تمام مراحل کار تولید محتوا برای هر نوع محتوایی این فرآیند را باید تکرار کرد.
ما مدام میشنویم که سئو در طی ۱۰ سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چگونه کلمات کلیدی غیر مهم توانستهاند کمک کنند تا سایتهای فراوانی در جایگاه بهتر گوگل قرار بگیرند. در واقع، هنگامی که سایت شما در رتبههای بالای نتایج جستجو قرار میگیرد، تعداد بازدیدکنندگان از آن بهطور مستمر افزایش مییابد بدون اینکه نیازی به تبلیغات پرداختی باشد. این روند باعث میشود که هزینههای تبلیغاتی شما کاهش یابد و بازگشت سرمایه ROI به مراتب بالاتری داشته باشید. بااینحال، با درک هدف کاربر، میتوانید مناسبترین نوع صفحه را برای هدفگیری یک جستجوی خاص تعیین کنید. برخی افراد تازه کار تصور می کنند کلمه کلیدی فقط شامل یک یا دو کلمه است.
این کار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را بر اساس عواملی مانند میزان جستجوی آنها، رقابت آنها و نیت کاربر گروه بندی کنید. تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که طی آن تلاش می کنیم ادبیات جستجوی مخاطبان خود را شناسایی کنیم و سپس محتواهایی تولید کنیم که با همان ادبیات با کاربران سخن بگویند. این کار هم رضایت گوگل و هم رضایت کاربران را به دنبال دارد و به همین دلیل بسیار مهم است. دقت کنید که میزان جستجو مربوط به تعداد دفعات جستجوی این کلمات است و نه تعداد کاربران! همچنین این آمار به میزان کلیک دریافتی ارتباطی ندارد و مشخص نیست در صورتی که از این کلمات استفاده کنید، چه میزان ترافیک دریافتی شما افزایش خواهد یافت. با توجه به میزان جستجوی کلمات، آنهایی که میزان جستجوی بسیار کمتری از بقیه کلمات کلیدی یک دستهبندی دارند را کنار بگذارید.
کاربران این کلمات را زمانی جستجو میکنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارتهایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب میآیند. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیقتری ارائه میدهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونههایی از این نوع کلمات هستند. بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئوی شما به مرتبط بودن، آتوریتی و volume آن بستگی دارد. شما میخواهید کلمات کلیدیای که بسیار جستجو میشوند را پیدا کنید تا بتوانید رقابتتان را بر این اساس پیش ببرید.
همانطور که قبلا هم گفتیم، ، کلمات کلیدی، قدرت قابل توجهی در دنیای اینترنت دارند و اهمیت زیادی در رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان خواهند داشت. می خواهم شما را با موضوعی آشنا کنم که یکی از مهمترین بخش های آموزش تحقیق کلمات کلیدی است. مشخص نمودن اینکه کاربر با سرچ هر یک از کلمات یا عبارات کلیدی دقیقا به دنبال چه چیزی است. قبل از انتخاب یک کلمه کلیدی باید ماهیت و هدف کاربر از جستجوی آن را کشف کنیم. زمانی که مخاطب کلمه ای را در گوگل جستجو میکند شما باید بدانید که به دنبال چه چیزی است. آیا مخاطب شما به دنبال مقاله آموزشی، به دنبال محصول خاص، عکس، ویدیو یا دسته بندی یک نوع محصول است؟ شما اگر درک درستی از هدف جستجوی مخاطب نداشته باشید نمی توانید صفحه درست و مرتبط را به وی نشان دهید.
حالا اگر مخاطب جواب خود را در وبسایت شما پیدا کند، مدت بیشتری در آن صفحه میماند و گوگل متوجه کاربردی بودن صفحه شما میشود؛ بنابراین رتبه شما بهبود مییابد و در نتایج جستجو در جای بهتری قرار میگیرد. بخشی از تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی سفر مشتری در هر کلمه کلیدی اختصاص دارد. با دیدن هر کلمه کلیدی باید تشخیص داده شود چه محتوایی و با چه هدفی برای آن کلمه کلیدی ایجاد شود. جت سئو از ابزارهای دیگر ایرانی که برای بررسی کلمات کلیدی در دو حالت رایگان و پولی مورد استفاده سئو کاران قرار گرفته است، این ابزار اطلاعاتی در رابطه با میزان سختی و ترند بودن روزانه کلمه ارائه میدهد. سئو کاران به خوبی میدانند که کلمات کلیدی دسته بندی شده به سرعت کار انها کمک میکند،این ابزار با دسته بندی کلمات دید بهتری به شما میدهد تا راحت تر بتوانید ازاین کلمات برای تدوین استراتژی سئو استفاده کنید.
در گذشته، برخی از متخصصان سئو از کلمات کلیدی LSI به عنوان راهی برای افزایش مصنوعی ارتباط یک صفحه برای یک موضوع خاص استفاده میکردند. بااینحال، موتورهای جستجو از آن زمان به این تاکتیکها پی بردهاند و اکنون محتوایی را که اطلاعات باکیفیت و مرتبط را در اختیار کاربران قرار میدهد، در اولویت قرار میدهند. کلمات کلیدی کانونی کلماتی هستند که به عنوان کلیدواژه اصلی صفحه انتخاب میشوند. کلمهای که بیشتر از همه میخواهید در آن رتبه کسب کنید، این کلمه کلیدی است. این کلمات معمولا بیشترین میزان جستجو و ترجیحا کمترین میزان سختی را در دسته کلمات دارند.
یافتن آنچه کاربران در هنگام جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعات عمومی در موتورهای جستجو وارد می کنند، هدف اصلی متخصصان در آنالیز و تحقیق کلمات یا عبارات کلیدی است. لانگ تیل ها عبارات خاصی هستند که کاربران احتمالاً در مراحل اصلی چرخه خرید و زمانی که تصمیم به خرید و ثبت سفارش دارند، استفاده میکنند و ترافیک دقیقتر و هدفمندتری به سایت شما میآورند. زمانی که رقابت زیادی در بازار وجود دارد، کلمات کلیدی بلند هدفمندتر منجر به خرید میشوند؛ زیرا آنها راه خوبی برای متمایز کردن وبسایتها از رقبا هستند. وقتی به عبارات جستجو مانند "توستر" و "خرید توستر کروم ۴ تکه" نگاه میکنیم، به راحتی میتوان تصور کرد که کدامیک نتایج دقیقتری دارند. در چنین شرایطی داشتن یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی که مختص کاربران فارسیزبان طراحی شده باشد، مزیت بزرگی است.
این ویژگی میتواند به عنوان یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به بررسی ۲ ویژگی گوگل که میتواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک کند خواهیم پرداخت. شرکت ahref بخشی از امکانات موجود در پلن تجاری ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. برای بدست آوردن میزان دشواری و تعداد جستجوی ماهانه کلمات کلیدی مختلف میتوانید از ابزار Keyword generator و Keyword Difficulty استفاده کنید. تنها روش عملی برای پی بردن به آنچه که کاربران در نهایت در موتورهای جستجو وارد میکنند تحقیق کلمات کلیدی است. اگر قصد دارید از نوشتن مطالبی که هیچکس به دنبالش نیست اجتناب کنید، باید با اصول تحقیق کلمات کلیدی و نحوه اجرای فرایند تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت آشنا شوید.
کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گزینهای در گزارشات خود در اختیار شما میگذارند به نام سختی کلمه کلیدی. که قرار است نشان دهد که برای رتبه گرفتن در این کلمه کلیدی چه میزان باید تلاش کنید. مهم است که به عنوان یک متخصص سئو یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی، رقبای خود را در سطح اینترنت شناسایی کنید. بدانید که وب سایتهای رقیب روی چه کلمات کلیدی کار میکنند و چه رنکینگی دارند. با داشتن این اطلاعات، میتوانید جستجو کلمات کلیدی را دقیقتر انجام دهید.
«عبارتها یا کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل» (Long-Tail Keywords) به عبارتها و کلمات دقیقتر و طولانیتری گفته میشود که کمتر از کلمههای کلیدی اصلی برای آنها جستجو میشود. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. این کلمات توسط کاربرانی استفاده میشوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفتهاند.
نمودارهای تحلیلی این سایت بسیار مفید است و موجب پیشرفت شما در کلمات کلیدی میشود. کیورد پلنر گوگل ابزار رایگان گوگل است که میتوانید کلمات کلیدی پرتکرار را مشاهده کنید. همچنین میتوانید میزان جستجوی این کلمات را در یک بازه زمانی خاص ببینید. در 2 مرحلۀ قبل به فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود رسیدیم. مناسبترین عبارتهای کلیدی آنهایی هستند که حجم جستوجوی بیشتر و رقابت کمتری دارند و معمولاً کلمات کلیدی دمبلند را شامل میشوند.
شک نکنید که با مراحل ذکر شده در این مقاله، می توانید دقیق ترین کلمات حوزه کاری خود را بیابید. اگر در این کار مشکل دارید یا زمان لازم برای انجام این کار را ندارید می توانید از طرح سفارش تحقیق کلمات کلیدی ما استفاده کنید. برخی ابزارها ازجمله alexa نیز میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند. با قرار دادن سایت رقیب در آدرس مشخص شده، می توانید نقاط قوت و ضعف این سایت در کلمات کلیدی حوزه کاری خود را ببینید. البته به یاد داشته باشید که این یک ابزار است و ابزارها همواره ممکن است اشتباهاتی داشته باشند.
در صفحه گسترده خود در مورد قصد خریدار برای هر عبارت کلیدی یادداشت کنید، یا عادتی را برای خود یا تیمتان ایجاد کنید که قبل از ایجاد محتوا با استفاده از آن، هدف یک کلمه کلیدی را بررسی کنید. با انجام این مراحل، میتوانید بهترین عنوان را برای تگهای عنوان خود انتخاب کنید و محتوای خود را برای موتورهای جستجو و مخاطبان هدف خود بهینه کنید. در ادامه به برخی از بخشهای مهم جت سئو در رابطه با تحقیق کلمات کلیدی اشاره میکنیم. از آنجا که هدف نهایی شما احتمالا فروش بیشتر قهوه خرد کن مولینکس است، غریزه شما میگوید که باید یک مطلب در وبلاگ با دسته بندی «قهوه خرد کن مولینکس» ساخت که در آن تمام محصولات مرتبط به فروش برسد. اما این یک راهبرد نادرست است، زیرا آنچه که کاربران به دنبالش هستند، چنین چیزی نیست. به عبارت دیگر، نیت و هدف آنها از جستجو برای این کلیدواژه، چیز دیگری است.
مطمئناً منظور ما از جستجوی کلمات کلیدی سئو پیدا کردن اصطلاحاتی است که بیشترین ترافیک را نصیب وب سایت شما میکند. در این بین معیارهایی چون حجم جستجو میتواند ارزش یک کلمه کلیدی را نشان دهد. اما ممکن است برای کسب و کار شما به طور خاص، بالاترین حجم جستجو، به معنای بالاترین درخواست کاربران از یک کلمه کلیدی نباشد. این فرآیند بهطور مداوم رتبه سایت شما را در طول زمان ارتقا میدهد و به شما کمک میکند تا با رقبا در دنیای دیجیتال به رقابت بپردازید. در واقع، تحقیق کلمه کلیدی بهعنوان اولین گام در بهبود سئو سایت عمل میکند و اگر بهدرستی انجام شود، تأثیرات آن بر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو ملموس و ماندگار خواهد بود.
مخصوصا اگر از طریق تلویزیون و رادیو نیز تبلیغ داشته باشند؛ اما بررسی محتوای صفحات آنها میتواند به شما بسیار کمک کند. اگر در بین رقبای شما، برند معروفی نیست یا روی سئوی سایتشان چندان زیاد کار نکردند، شانس شما برای دستیابی به جایگاه بالا بسیار بیشتر است. برای مثال، با تایپکردن یک کلمۀ کلیدی بذر، KWFinder تا ۷۰۰ پیشنهاد کلمۀ کلیدی به شما ارائه میدهد که با کلمۀ کلیدی اولیۀ شما ارتباط دارند. ضمن اینکه اغلب ابزارها ازجمله KWFinder امکان «فیلترکردن» نتایج را به شما میدهند تا بتوانید گامبهگام از حجم کلیدواژههای فهرست پیشنهادی بکاهید و به کلمات کلیدی مناسب نزدیکتر شوید. در حال حاضر، ابزارهای زیادی در دسترساند که کل فرایند بازاریابی دیجیتال را ساده میکنند و بدون استفاده از آنها، موفقیت در این دنیای پرشتاب میسر نیست. بدین ترتیب، برای کیورد ریسرچ نیز نرمافزارها و ابزارهای آنلاین زیادی طراحی شده و در دسترس است.
پروفایل لینک رقبا برای یک صفحه مربوط به عبارت مدنظر ما نیز می تواند نشان دهنده قدرت رقبا و سختی یک کلمه کلیدی باشد. قدرت پروفایل لینک رقبا را می توان از طریق ابزار Ahrefs یا به صورت راحت تر از ستون LPS ابزار KwFinder بدست آورد. وقتی صحبت از استراتژی سئو می شود، یعنی در مراحل کیورد ریسرچ به جای اینکه به حجم جستجوی کلمات کلیدی استخراج شده اتکا کنیم، برای کلمات کلیدی با اهداف معاملاتی بهینه سازی نماییم. بهینه سازی برای کلمات کلیدی با هدف معاملاتی بسیار مهم تر از میزان بالای حجم جستجو است. استفاده از کلمات کلیدی با حجم بالا میتواند به جذب بیشترین ترافیک کمک کند.
اما اینگونه نیست و کلمه کلیدی حتی می توان یک عبارت 3-5 کلمه ای نیز باشد که این نوع کلمات لانگ تیل یا دم دراز نامیده می شوند. رقابت برای رتبه گرفتن در کلمه های کلیدی تک یا دوتایی خیلی مشکل تر است. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. در این مرحله یک نمای کلی از سایت خود و اهداف اصلی در سئو خواهیم داشت. از این جا به بعد باید در مورد Keyword Targeting و انتخاب صفحات هدف متناسب با هر مفهوم کلید تصمیمگیری کنیم و به این کار تدوین استراتژی سئو میگوییم.
در واقع، نتیجه شماره 1 برای هر جستجو در گوگل تقریباً 28٪ از کل کلیک ها را دریافت می کند. حتی اگر نمیتوانید وبسایت با رتبه برتر باشید، باز هم برای چند نتیجه اول ارزش امتحان کردن را دارد. با افزایش تعداد افرادی که به صورت آنلاین برای محصولات و خدمات جستجو می کنند، قرارگیری مطلوب شما در SERP به مرور زمان کلیک های بیشتری را جذب می کند. کلمه کلیدی بهعنوان واژه یا عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد میکنند تا به محتوای مرتبط دست یابند. بهینهسازی محتوای وبسایت برای افزایش رتبه در گوگل نیازمند تحقیق کلمات کلیدی دقیق و اثربخش میباشد. برای این کار میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آنلاین استفاده کنید تا کلماتی که مرتبط و محبوب در جستجوهای مربوط به صفحه خود هستند را شناسایی کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری